0-ról 100-ra hirdetésekkel [sprint]

Elindulni a legnehezebb, legköltségesebb és egyben a legkockázatosabb is. Hiába gondoltál mindent végig, hiába tesztelted az ismerősökön, hiába hiszed azt, hogy menni fog nem ennyire egyszerű a helyzet. Vannak marketing eszközök, amelyek már induláskor segítenek feltenni a piacod térképére a szolgáltatásod/terméked és vannak olyanok, amelyek eredménye ebben a szakaszban még CSAK elenyésző lesz. Ez egy sprint és aki előbb a célba ér, azé a győzelem. Futhatsz az oroszlán, az elfogyó tartalékok vagy a konkurencia elől, DE egyet nem szabad elfelejtened: mindent rendelj alá a végső célodnak. Minden olyan tevékenység, amely nem visz közelebb hozzá CSAK viszi az időd, pénzed, energiád, amit hasznosan is felhasználhattál volna.

Hogyan lehetsz sikeres sprinter?

  1. Évekig gyakorolsz: start, első szakasz, középső szakasz, célba érkezés
  2. Megfelelő napi rutin kialakítása: fekvés-kelés, táplálkozások, edzések, pihenés és regenerálódás
  3. Megfelelő eszközök kiválasztása: cipő, zokni, izomlazítós stb.
  4. Egészséges táplálkozás a célhoz igazítva

Ez egy fiktív példa, DE úgy gondolom ezekre biztos figyelnie kell egy sikeres sprinternek és összhangba lehet hozni a marketingeddel.

Hogyan ültesd át a marketingedbe?

A sportos hasonlatot azért hoztam fel, mert a kezdeteknél nem tökölhetsz, dinamikusan és gyorsan kell kilőni a vállalkozásod. Másodsoron ahogy egy profi sportolónak, úgy neked is évek kitartó munkája szükséges a célok eléréséhez. Sokan általában a sprintnél már elbuknak: oda se állnak a rajthoz; rosszul rajtolnak; valamelyik szakasznál elfogy a lendület és feladják; nem érnek sose célba. Tanulj a sportolóktól.

  1. Mielőtt vállalkoznál kezd el felméri mire van szükséged: mit kell megtanulni, mit kell beszerezni, milyen jogi és pénzügyi feltételeknek kell megfelelni stb.
  2. Napi rutin kialakítása: ne vállald túl magad; reális célokat tűzz ki és hagyj lehetőséget a változtatásra, fejlődésre; folyamatosan ismételj és gyakorolj
  3. Olyan eszközöket válassz, amelyik a célod elérését segítik: hirdetések, blog, videók stb.
  4. Találd meg a megfelelő arányokat: pénz, idő és munka befektetése
  5. Legyen több alternatív lehetőséged: ne CSAK egy lábon állj, mert akár egy kisebb változás is lavinát indíthat el

Ha felkészült vagy, akkor a váratlan helyzetekben is könnyebb tudsz majd jó döntést hozni.

Weboldal és blog

Egy egész leckét szenteltem annak, hogy miért fontos egy jó weboldal, hogyan néz ki, mit kell tudnia. Ebben a bekezdésben azt próbálom megmutatni, hogy mennyi kell ahhoz hogy el tudj indulni.

  • Saját domain név (domain név végződésű e-mailekkel = komolyabb, mint a Gmail.com-os) és tárhely
  • Egyszerű WordPress oldal: Főoldal (összefoglaló sales oldal – ajánlatkérő form, mit csinálsz, ki vagy, mit árulsz stb), Bemutatkozás (tudják, hogy ki vagy), Kapcsolat oldal (tudnak üzenni), Blog + közösségi oldalakra való megosztás és linkek + legyen kint az elérhetőséged mindenhol ahol lehet
  • Blog: 1-2 bejegyzés induláshoz (miért hasznos, kinek ajánlod stb.), minimum havi 1 cikk

Lényegében kialakítod a vállalkozásod online megjelenésének kiindulási pontját. Minden ide fut be és minden innen indul. Képzeld el, hogy ez a te pókhálód közepe.

  • Ne feledd CSAK annyi információt ossz meg, amennyit te is elvársz más vállalkozóktól.
  • Minél könnyebben érnek el annál nagyobb eséllyel lesznek az ügyfeleid.
  • Legyél hiteles és ne csak annak látszódj.
  • Gondolkozz a leendő vevőid fejével.

A következő két témánál tovább fogom boncolgatni a weboldal fontosságát és hogy milyen további feladatai lesznek.

Közösségi oldalak

A következő listában található oldalakra ingyenes fiókot tudsz létrehozni.

  • Facebook oldal és csoport
  • Instagram fiók
  • YouTube csatorna
  • Twitter fiók
  • Pinterest fiók
  • TikTok fiók
  • Google Maps / Google My Business
  • stb.

Miért hozz létre közösségi fiókot?

  • Mindegyik oldalon legalább egy linket elhelyezhetsz, a weboldaladra, érkező oldaladra mutathat.
  • HA nem is készítesz minden oldalra tartalmat (vagy egyikre se), akkor is ott van a lehetőség, hogy megtaláljanak.
  • Sok felület esetén meg tudod adni az egyéb közösségi oldalaidat is.
  • A Google (és a többi kereső is) indexeli a közösségi oldalakat, így akár organikus találatokra is szert tehetsz.
  • Az egymásra mutató külső hivatkozások SEO szempontból is hasznosak.
  • Ahhoz, hogy az egyes felületeken hirdetni tudj szükséges regisztráció, üzleti vagy hirdetési fiók (felületenként változó).
  • Bármikor elkezdhetsz posztolni és közösséget építeni.
  • Sok közösségi oldal extra szolgáltatásokat is biztosít: termékek/szolgáltatások megjelenítése; foglalási rendszer; ChatBot stb.

Ahogy a weboldal úgy a közösségi oldalak is hosszútávon lesznek majd segítségedre. A célcsoportod számára népszerű felületekre gyártott tartalmak révén kialakíthatod a követőbázisod. Így újra és újra el tudod érni őket, olcsóbban mint az ismeretleneknek való hirdetéssel.

Hirdetések

A sprinthez választható legjobb eszköz. Azonnal indítható és szinte bárki elérhető a megfelelő célzással. FONTOS! Hirdetések létrehozása ingyenes, költséget CSAK azok megjelenítés vagy azokra való kattintás jelent. Ezért fontos kijelölni a célcsoportot, meghatározni, hogy hol találhatók, hogy ezzel is optimalizáljuk az egy vásárlóra jutó költségeket. Egyszerű a matek: minél olcsóbban érünk el, minél több embert a lehetséges vásárlóink közül, annál nagyobb az esély a sikeres vásárlásokra.

Készítettem egy anyagot a Milyen szempontok szerint hirdessünk? címmel, amit a linkre kattintva tudsz letölteni. Ezután már el tudod dönteni, hogy szeretnél-e hirdetni vagy sem. Nem kötelező már az elején beindítani a hirdetéseket, viszont többnyire elkerülhetetlen.

  • HA több időd van a vállalkozásod beindítására, akkor nem szükséges rövidtávú eredményeket hajszolnod. Építsd a weboldalad és a közösségedet.
  • HA minél előbb szeretnél vásárlókat, akkor a hirdetés a te fegyvered.

Mielőtt hirdetnél ezek lesznek a feladataid

  1. Legyen egy ajánlatod
  2. Legyen egy érkező oldalad (landing oldal vagy sales page), ahol az értékesítés (konverzió) történik
  3. Legyen kijelölve a célcsoportod
  4. Tudd, hogy hol érheted el őket hirdetéssel
  5. Regisztrálj a megfelelő szolgáltatásba pl. Google Ads, FB Ads stb.
  6. Tervezd meg a kampányt – mit szeretnél, kinek, mikor, hogyan?
  7. Hozz létre hirdetéscsoportok – más-más témával és célcsoporttal
  8. Minden hirdetéscsoporthoz írjál több hirdetést (használj több képet, videót, szöveget)
  9. Tölts fel a pénzt vagy add meg a megfelelő fizetési eszközt
  10. Indítsd el a hirdetést
  11. Nézd a statisztikákat és optimalizáld azokat

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest