Elindulni a legnehezebb, legköltségesebb és egyben a legkockázatosabb is. Hiába gondoltál mindent végig, hiába tesztelted az ismerősökön, hiába hiszed azt, hogy menni fog nem ennyire egyszerű a helyzet. Vannak marketing eszközök, amelyek már induláskor segítenek feltenni a piacod térképére a szolgáltatásod/terméked és vannak olyanok, amelyek eredménye ebben a szakaszban még CSAK elenyésző lesz. Ez egy sprint és aki előbb a célba ér, azé a győzelem. Futhatsz az oroszlán, az elfogyó tartalékok vagy a konkurencia elől, DE egyet nem szabad elfelejtened: mindent rendelj alá a végső célodnak. Minden olyan tevékenység, amely nem visz közelebb hozzá CSAK viszi az időd, pénzed, energiád, amit hasznosan is felhasználhattál volna.
Hogyan lehetsz sikeres sprinter?
- Évekig gyakorolsz: start, első szakasz, középső szakasz, célba érkezés
- Megfelelő napi rutin kialakítása: fekvés-kelés, táplálkozások, edzések, pihenés és regenerálódás
- Megfelelő eszközök kiválasztása: cipő, zokni, izomlazítós stb.
- Egészséges táplálkozás a célhoz igazítva
Ez egy fiktív példa, DE úgy gondolom ezekre biztos figyelnie kell egy sikeres sprinternek és összhangba lehet hozni a marketingeddel.
Hogyan ültesd át a marketingedbe?
A sportos hasonlatot azért hoztam fel, mert a kezdeteknél nem tökölhetsz, dinamikusan és gyorsan kell kilőni a vállalkozásod. Másodsoron ahogy egy profi sportolónak, úgy neked is évek kitartó munkája szükséges a célok eléréséhez. Sokan általában a sprintnél már elbuknak: oda se állnak a rajthoz; rosszul rajtolnak; valamelyik szakasznál elfogy a lendület és feladják; nem érnek sose célba. Tanulj a sportolóktól.
- Mielőtt vállalkoznál kezd el felméri mire van szükséged: mit kell megtanulni, mit kell beszerezni, milyen jogi és pénzügyi feltételeknek kell megfelelni stb.
- Napi rutin kialakítása: ne vállald túl magad; reális célokat tűzz ki és hagyj lehetőséget a változtatásra, fejlődésre; folyamatosan ismételj és gyakorolj
- Olyan eszközöket válassz, amelyik a célod elérését segítik: hirdetések, blog, videók stb.
- Találd meg a megfelelő arányokat: pénz, idő és munka befektetése
- Legyen több alternatív lehetőséged: ne CSAK egy lábon állj, mert akár egy kisebb változás is lavinát indíthat el
Ha felkészült vagy, akkor a váratlan helyzetekben is könnyebb tudsz majd jó döntést hozni.
Weboldal és blog
Egy egész leckét szenteltem annak, hogy miért fontos egy jó weboldal, hogyan néz ki, mit kell tudnia. Ebben a bekezdésben azt próbálom megmutatni, hogy mennyi kell ahhoz hogy el tudj indulni.
- Saját domain név (domain név végződésű e-mailekkel = komolyabb, mint a Gmail.com-os) és tárhely
- Egyszerű WordPress oldal: Főoldal (összefoglaló sales oldal – ajánlatkérő form, mit csinálsz, ki vagy, mit árulsz stb), Bemutatkozás (tudják, hogy ki vagy), Kapcsolat oldal (tudnak üzenni), Blog + közösségi oldalakra való megosztás és linkek + legyen kint az elérhetőséged mindenhol ahol lehet
- Blog: 1-2 bejegyzés induláshoz (miért hasznos, kinek ajánlod stb.), minimum havi 1 cikk
Lényegében kialakítod a vállalkozásod online megjelenésének kiindulási pontját. Minden ide fut be és minden innen indul. Képzeld el, hogy ez a te pókhálód közepe.
- Ne feledd CSAK annyi információt ossz meg, amennyit te is elvársz más vállalkozóktól.
- Minél könnyebben érnek el annál nagyobb eséllyel lesznek az ügyfeleid.
- Legyél hiteles és ne csak annak látszódj.
- Gondolkozz a leendő vevőid fejével.
A következő két témánál tovább fogom boncolgatni a weboldal fontosságát és hogy milyen további feladatai lesznek.
Közösségi oldalak
A következő listában található oldalakra ingyenes fiókot tudsz létrehozni.
- Facebook oldal és csoport
- Instagram fiók
- YouTube csatorna
- Twitter fiók
- Pinterest fiók
- TikTok fiók
- Google Maps / Google My Business
- stb.
Miért hozz létre közösségi fiókot?
- Mindegyik oldalon legalább egy linket elhelyezhetsz, a weboldaladra, érkező oldaladra mutathat.
- HA nem is készítesz minden oldalra tartalmat (vagy egyikre se), akkor is ott van a lehetőség, hogy megtaláljanak.
- Sok felület esetén meg tudod adni az egyéb közösségi oldalaidat is.
- A Google (és a többi kereső is) indexeli a közösségi oldalakat, így akár organikus találatokra is szert tehetsz.
- Az egymásra mutató külső hivatkozások SEO szempontból is hasznosak.
- Ahhoz, hogy az egyes felületeken hirdetni tudj szükséges regisztráció, üzleti vagy hirdetési fiók (felületenként változó).
- Bármikor elkezdhetsz posztolni és közösséget építeni.
- Sok közösségi oldal extra szolgáltatásokat is biztosít: termékek/szolgáltatások megjelenítése; foglalási rendszer; ChatBot stb.
Ahogy a weboldal úgy a közösségi oldalak is hosszútávon lesznek majd segítségedre. A célcsoportod számára népszerű felületekre gyártott tartalmak révén kialakíthatod a követőbázisod. Így újra és újra el tudod érni őket, olcsóbban mint az ismeretleneknek való hirdetéssel.
Hirdetések
A sprinthez választható legjobb eszköz. Azonnal indítható és szinte bárki elérhető a megfelelő célzással. FONTOS! Hirdetések létrehozása ingyenes, költséget CSAK azok megjelenítés vagy azokra való kattintás jelent. Ezért fontos kijelölni a célcsoportot, meghatározni, hogy hol találhatók, hogy ezzel is optimalizáljuk az egy vásárlóra jutó költségeket. Egyszerű a matek: minél olcsóbban érünk el, minél több embert a lehetséges vásárlóink közül, annál nagyobb az esély a sikeres vásárlásokra.
Készítettem egy anyagot a Milyen szempontok szerint hirdessünk? címmel, amit a linkre kattintva tudsz letölteni. Ezután már el tudod dönteni, hogy szeretnél-e hirdetni vagy sem. Nem kötelező már az elején beindítani a hirdetéseket, viszont többnyire elkerülhetetlen.
- HA több időd van a vállalkozásod beindítására, akkor nem szükséges rövidtávú eredményeket hajszolnod. Építsd a weboldalad és a közösségedet.
- HA minél előbb szeretnél vásárlókat, akkor a hirdetés a te fegyvered.
Mielőtt hirdetnél ezek lesznek a feladataid
- Legyen egy ajánlatod
- Legyen egy érkező oldalad (landing oldal vagy sales page), ahol az értékesítés (konverzió) történik
- Legyen kijelölve a célcsoportod
- Tudd, hogy hol érheted el őket hirdetéssel
- Regisztrálj a megfelelő szolgáltatásba pl. Google Ads, FB Ads stb.
- Tervezd meg a kampányt – mit szeretnél, kinek, mikor, hogyan?
- Hozz létre hirdetéscsoportok – más-más témával és célcsoporttal
- Minden hirdetéscsoporthoz írjál több hirdetést (használj több képet, videót, szöveget)
- Tölts fel a pénzt vagy add meg a megfelelő fizetési eszközt
- Indítsd el a hirdetést
- Nézd a statisztikákat és optimalizáld azokat
0 hozzászólás