Szeretem a visszatérő vevőket [félmaraton]

A sprint során elkezdtünk hirdetni, hogy új vevőket szerezzünk és létrehoztuk azokat a felületeket, ahol később szeretnénk közösséget építeni és tartalmakat megosztani. Lényegében ez a későbbi marketing alapja és erre húzzuk fel a rétegenként a házunkat. Miért érdemes közösséget építeni? Elsősorban felületet biztosít a kétirányú, nyilvános és átlátható kommunikációra. Másodsoron olcsóbb elérést biztosít a meglévő és leendő vásárlóink elérésében. Miért van szükség visszatérő vevőkre? Folyamatos bevételek mellett van lehetőség a termékünk/szolgáltatásunk fejlesztésére, jobb ajánlatok kialakítására és további marketingeszközök kipróbálására.

Hogyan építsek bizalmat?

Azok a potenciális vásárlókból lesznek vevők és később visszatérő vevők, akik megbíznak benned. Ehhez ismerned kell a lehetséges ügyfeleid igényeit, transzparens kétoldali kommunikáció kell folytatnod. FONTOS! Az első benyomás dönt, ezért HA megfogod a látogató figyelmét, akkor tovább fog olvasni, megnézni a lehetőségeket. Ekkor fog eldőlni, hogy bizalmat szavaz neked vagy sem. Ez lehet egy lájk, egy hozzászólás, egy megosztás vagy feliratkozás a hírlevélre, esetleg egy azonnali vásárlás is. HA sikerült elérned, hogy akármekkora bizalmat szavazzon, akkor felkerült valamelyik listádra, amelyen keresztül olcsóbban érheted el.

Ezekre figyelj

  • Legyen megfelelően bemutatva a termék vagy a szolgáltatás
    • Sales oldal előnyökkel, hátrányokkal, kiknek ajánlott és kiknek nem
    • Legyen galéria és/vagy videós bemutató
    • Legyenek vásárlói visszajelzések – mindenképpen hitelese, képpel, dátummal
    • Legyenen sztorik, amelyek a használatot mutatják be – FONTOS! CSAK olyan történeteket írhatsz meg, amelyek valóságban is megtörténtek vagy megtörténhetnek
  • Legyen domain neves e-mail címed
  • Legyen lehetőség több módon felvenni veled a kapcsolatot
    • Telefon
    • E-mail
    • Chat
    • Kapcsolati űrlap
    • Közösségi oldalon keresztül
    • stb.
  • Legyen egységes a megjelenésed
    • Érdemes meghatározni az alapokat és egy arculati kézkönyvben összefoglalni azokat
    • Egységes betűtípus, szín és logóhasználat
    • A kommunikációs stílusa alkalmazkodjon az egyes célcsoportokhoz, DE maradjon egységes
  • Legyen külön support, ha van rá mód, aki 0-24-ben (de legalább 9-17-ben) elérhető
  • Vállald az arcodat
    • A cikkeknél szerepeljen a neved, mint szerző
    • A szerzői profilod legyen kitöltve
    • Legyen csaptunk vagy rólunk rész
    • Nem kell minden részletre kitérni
    • Nyugodtan linkeld be a közösségi profiljaid (ha publikusan is elérhetők)
  • Legyen bankkártyás fizetési lehetőség – gyors, egyszerű és nem kell várni az utalásokat vagy az utánvétes fizetést
    • A legtöbb bank nyújt ilyen szolgáltatást, a legnépszerűbb a Simple Pay az OTP-től (sajnos viszonylag magas kezdeti költséget jelent és magasabb a fizetésenkénti jutalék)
    • Nagyon sok helyen a magyar Barion szolgáltatás jelenik meg (nem olyan egyszerű beüzemelni, DE nincs kezdeti költség és elfogadható a jutalék)
    • Stripe egy fintech stratup, amely segítségével akár ApplePay vagy GooglePay fizetésre is van mód
    • stb.
  • Legyen több szállítási mód
    • Valamilyen csomagpontos átvételi lehetőség
    • Gyors szállítás extra költség mellett
    • Hagyományos szállítás
    • Személyes átvétel
    • stb.

Közösség és listaépítés

HA a bizalmába fogadott egy potenciális ügyféljelölt, akkor onnantól már CSAK rajtad múlik, hogy mit tudsz kihozni a kettőtök kapcsolatából. Nehéz lesz megtalálni a kompromisszumos megoldást a tolakodó és még pont belefér között. NE félj folyamatosan kommunikálni és attól se, hogy el fogod veszíteni a lehetséges vásárlóidat. A marketing olyan tudomány, amely pszichológia tudást igényel és/vagy folyamatos tesztelést, hogy kitaláljuk, hogy “mire vágyik a vevőm?”.

  • A nehézséget az jelenti, hogy 100 FB oldal követőnek 100 féle posztot kellene írni, hogy mindenki személyre szabott üzenetet olvashasson.
  • Ez kivitelezhetetlen, ezért minden tartalmunk 1-1 nagyobb célcsoportnak szóljon és/vagy olyan ajánlatot/üzenetet tartalmazzon, amely a feltételezésink és statisztikáink alapján nagy elérést garantál.
  • Minden csatorna más-más célcsoport elérésére szolgálhat (pl. TikTok fiatalabb generáció, Facebook 25+ stb.), illetve más-más tartalomtípus (képes, szöveges, videós, kombinált stb.)

Hogyan építsem a listáimat?

A legfontosabb feladat itt is a végső célnak (értékesítés, visszatérő vevők szerzése) alárendelni az összes felületet. Ez annyit jelent, hogy már úgy építjük az egyes listákat, hogy tudjuk melyik célcsoportunk érhető el vele, milyen kommunikációs eszközöket használjunk és milyen ajánlatod adjunk a legnagyobb hatékonyság elérése érdekében.

  • A közösségi felületekre (célszerű azokkal a felületekkel kezdeni, ahol könnyebb elérni a célcsoport) folyamatos tartalomgyártás (célcsoportnak és platformnak megfelelő tartalmak) és fizetett hirdetéssel való kiemelés (ameddig nincs elég követőnk, addig azért, amikor már van, akkor azért van rá szükség = a legtöbb közösségi oldalon az organikus elérést lecsökkentették és fizetett elérésre ösztönzik a felhasználókat)
  • Tereld az egyik felületről a másikra a látogatókat:
    1. A weboldalon helyezd el a közösségi oldalak elérését, majd kérd a felhasználókat arra, hogy kövessenek be
    2. A közösségi oldalok elhelyezett tartalmakban kérd, hogy másik felületen is kövessenek be
    3. Hírlevélben mindig helyezd el az online felületeid linkjét is
  • A weboldal meghatározott oldalait látogatók kerüljenek fel egy remarketing listára, amelyre már célzott hirdetéseket jeleníthetünk meg (pl. járt valaki a Paradicsomnövesztést tárgyaló bejegyzésen, akkor neki ezekután paradicsom palántás ajánlat hirdetéseit mutatjuk)
  • Legyen lehetőségük feliratkozni a hírleveledre. Ehhez érdemes valamilyen extra tartalmat is felajánlani, amit a feliratkozást követő automatikus emailben tudsz megosztani pl. egy tanulmány a Sikeres paradicsomtenyésztésről. Ez növelheti a feliratkozási kedvet, DE el is hagyható, HA elég csábító tartalmakat és ajánlatokat ígérünk nekik.
  • Vedd fel kapcsolódó szolgáltatást/terméket értékesítőkkel a kapcsolatot és csináljatok keresztértékesítést. FONTOS! Ne konkurens vállalkozásokat keress, hanem olyanokat, amelyek kiegészítik egymást,
    • így mindketten jobb ajánlatot tudtok adni a saját és a másik vállalkozás részére
    • továbbá kölcsönös hozzáférést biztosít a másik listájához

Ne erőltesd, mert az meg fog érződni a kiadott anyagokon is. Próbáld megtalálni azt, hogy mivel tudod megfogni a látogatók figyelmét és hogyan tudom bizalommá alakítani. Kis lépésekben haladva, közép- és hosszútávon fognak jelentkezni az eredmények.

Mire vágyik a vevőm?

Nincs általános igazság. Minden termék és szolgáltatás más vevői igényekre ad megoldást, más és más szempontok szerint nevezhető hasznosnak. Mint vállalkozó lehetnek megérzéseink, lehetnek kutatási eredményeink, DE a vevők visszajelzéseivel lesz teljes a kép.

Szerintem

A vevők szerintem erre vágynak … Rengeteg ilyen mondatot írtam le a saját szolgáltatásaim elkészítésekor is. Megmagyaráztam, hogy mit kapnak az ajánlatban is, DE egyszerűen nem is érdekelte őket. Nekem adott volt egy kép fejemben és a potenciális vevőmnek is. A cél az volt, hogy a kettőt összehozzuk, DE hogyan?

  • A látogatók legtöbbször nem tudják mit akarnak, ezért nekik minden információt meg kell adni, hogy fogalmuk legyen arról, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást kaphatnak.
  • A potenciális vevő jelölt már ismeri a terméket/szolgáltatást és CSAK 1-1 plusz információ, visszajelzés választja el attól, hogy tényleg vásárló legyen.
  • A visszatérő vevőm azt szeretné, hogy legyen folyamatos a szolgáltatás/termék, legyenek újdonságok, amikkel további problémákat oldhat meg, illetve foglalkozzunk vele az értékesítés után is.

Tehát szerintem arra kell összpontosítani, hogy a

  1. Folyamatos legyen a kommunikáció a közösségi oldalakon, hírlevélbe és a weboldalon is
  2. Ez a kommunikáció legyen kétoldalú: hozzászólási lehetőség, kérdőívek stb.
  3. Folyamatos tartalomgyártás és tesztelés során új termékek, szolgáltatások fejlesztése mellett új célcsoportok bevonásával

HA működik egy hirdetés, egy közösségi oldal, akkor maximalizálni kell a bevételeket és minimalizálni a befektetett munkát (automatizálás). Ezekután folyamatosan új területek meghódítása a cél a statisztikák és a visszajelzések alapján.

A vevőm szerint

  1. Ezt szeretném, DE ha készen leszel vele nem fogom megvenni.
  2. Létrehozol valamit, amit szerinted szeretne a vevőd (statisztikák, piaci trendek, visszajelzések, saját megérzések) és megmutatod neki, azonnal kelleni fog neki

A vevők sosem tudják, hogy mit akarnak, még akkor sem, HA azt hiszik. Ezért meg kell nekik mutatni, hogy mit szeressenek. Ehhez létre kell hozni egy terméket/szolgáltatást és marketing segítségével az arcukba kell nyomni. Tapasztalatom szerint sokkal jobb terméket/szolgáltatást kapnak ebben az esetben és nagyon %-ban fogják ezt választani.

Ez egy sarkított példa, viszont nagyon sokszor találkozok ezzel. Elkészült az, amit a vevő szeretett volna, olyan lett, amilyet szeretett volna és 1-2 vásárlásnál (ráadásul azok nem is vették, akik kérték) kifújt.

Visszatérő vevő

Ha jól dolgoztál (és olyan a szolgáltatásod/terméked), akkor a legtöbb vevőd újra és újra vásárolni fog tőled. HA nem szeretnéd, hogy ez a szerencsén múljon, akkor meg kell tervezned azt, hogy hogyan fogod megtartani és újra vásárlásra bírni azokat, akik egyszer már fizettek neked.

  • A vásárolt mennyiség várható elfogyása előtt értesítést küldhetsz, hogy ideje lenne feltölteni a raktárt
  • Rendszeres szolgáltatás esetén az aktuális alkalom végével lefoglaljátok a következő időpontot
  • Egyedi ajánlatokat küldesz évfordulókor, születésnapkor, hasonló termék megjelenésekor – lényegében emlékezted rá, hogy az ügyfeled és megbecsülöd
  • Minden vásárláshoz extra szolgáltatást, ajándékot biztosítasz, amiből várhatóan új vásárlás lesz pl. kupon, ajándék fésű hajvágás után, kézzel írt köszönő kártya stb,
  • stb.

Lényegében 3 dologra kell figyelned:

  • Egyéni ajánlatok, ajándékok
  • Rendszeres kapcsolatfelvétel
  • Extra figyelem

Nem szabad kedvezményt adni, inkább extra élményt, szolgáltatást vagy ajándékot. A legkisebb figyelmességre is emlékezni fognak – online szolgáltatásod van, akkor ha levelet küldesz neki, akkor arra biztos nem fog számítani. Vevők megtartásakor arra kell törekedni, hogy emlékezzenek ránk és az emlék legyen pozitív.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest