Megpróbálom összeszedni azokat a pénzügyileg jelentős elemeket, amely meghatározzák a vállalkozásom működését. A saját példám nem biztos, hogy a legjobb minta, DE legalább látni fogod, hogy mennyi mindenre kell figyelni, HA élesben fut egy Kft. Remélhetőleg lesz olyan gondolat, ami megkönnyít az életed vagy homlokodra csapva CSAK annyit mondasz, hogy: “sFSDFsdofijnsdkfmsdk”.
Bevételek
Minden olyan tétel, amely a bankszámlánkon landol.
Egyszeri díjas szolgáltatások: weboldalkészítés, online marketing tervezés, kulcsszó analízis, tanácsadás, oktatás, online kurzus stb.
- Ezek azok a tételek, amelyek egyszeri bevételt jelentenek.
- Többnyire, így kerülünk kapcsolatba az ügyfeleinkkel, ez alapozza meg a későbbi közös munkát.
- Ajánlások vagy kampányok révén találnak ránk.
- Van lehetőség részletfizetésre
- Indokolt esetben előleg befizetése után indul CSAK a projekt
Havidíjas szolgáltatások: online marketing kivitelezés és optimalizálás, support stb.
- Általában weboldalkészítés után 3 módon folytatódhat a közös munka:
- a weboldal mellé igénybe veszik a support szolgáltatást
- kérik a marketing szolgáltatást
- nem kérnek más szolgáltatást, DE idővel további munkával bíznak meg
- Vannak olyan ügyfelek is, akiknek már van weboldalunk, ezért azonnal valamelyik havidíjas szolgáltatással indítunk
- Van lehetőség havi és éves fizetésre is (általában 1-2 hónap kedvezményt jelent)
Óradíj vagy projekt alapú árazás
Az évek során mindenféle megoldás kipróbáltam és a későbbiekben is megpróbálok személyre szabott ajánlatokat adni.
Óradíj alapon árazok, HA
- havidíjas szolgáltatás előnyeit szeretném kiemelni (tartalmaz X órát és így jobban megéri, mint időszakosan kérni)
- jól behatárolható a munka (pl. tanácsadás, oktatás, kisebb feladatok gyűjteménye)
Projekt alapon árazok, HA
- már jól körül határolható a folyamat (pl. alap weboldalkészítés 10 óra alatt megvan változtatási kérésekkel együtt)
- úgy tudom összeválogatni a csomag tartalmát, hogy kedvezményt is tudok adni = több szolgáltatást kérnek, ezért a csökkentett árral is többet költenek (pl. marketing tervezés és kivitelezés)
Szolgáltatás alapon árazok, HA
- pontosan tudom, hogy mit tartalmaz (pl. kulcsszó analízis, Google My Business oldal kialakítása stb.)
- webshop termék lehet = automatikus folyamat, nincs szükség beavatkozásra (pl. online kurzus, tanácsadás stb.)
Stratégia
Hosszútávon az a célom, hogy minél több weboldalt készítsek, mert így
- egyszeri bevétel a weboldal elkészítése
- 90%-ban support szolgáltatás is igénylik (ahogy egyre több oldalt felügyelek, úgy növekszik a havi fix bevétel új ügyfél keresése nélkül)
- a marketinges megbízások elenyésző számúak, mert nem is annyira hirdetem (nehéz megtalálni az ügyféllel a közös hangot), pedig 3 bevételi forrást is jelent
- marketing tervezés – egyszeri díjas (kevesen kérik, mert általában nem terveznek előre 1 hónapra se)
- marketing kivitelezés – egyszeri díjas (főleg kampányok tervezése és kulcsszó analízis)
- marketing optimalizálása/felügyelet – havidíjas (meglévő kampányok optimalizálása)
- meglévő ügyfelek további megrendeléseinek teljesítése (jöhet a következő weboldal vagy mégis kéri a marketinget)
- elégedett ügyfelek ajánlásaiból új projektek (általában minőségi ügyfelekkel bővül a paletta)
Az online kurzusok bevételeivel szeretném kiegészíteni az aktív munkáimat. Egyszeri nagyobb befektetéssel, időszakos optimalizálással minimális időbefektetéssel passzív jellegű bevételi forráshoz jutok majd.
A stratégia röviden összefoglalva: weboldalkészítéssel a support szolgáltatásban résztvevők számát növelve és az online kurzusok passzív jellegű jövedelmével tervezhető bevételi forrást létrehozni (a megvalósítás már egy ideje tart és folyamatosan optimalizálom). Emellett a visszatérő vásárlók és az ajánlások révén szeretném elérni azt, hogy ne legyen szükségem hirdetési kampányokra.
Kiadások
Mivel online vállalkozásom van, ezért többnyire valamilyen szolgáltatásért szoktam fizetni.
Havi
- Könyvelés és székhelyszolgálatás
- Mobiltelefon és internet előfizetés
- Bankszámlavezetési díj
- Google Workspace – levelezés és iroda csomag
- WordPress plugin csomag
- Energiaszámlák
- Bérleti díj
Éves
- Viszonteladói tárhely
- Domain nevek
Időszakos, egyszeri
- Utalási és pénzfelvételi költségek
- Irodaszerek
- Mobiltelefon
- Számítógép, laptop
- Pluginek, témák
- Utazási költség
- Minden olyan dolog, ami elszámolható (könyvelővel egyeztetve vagy utólag nem befogadva)
Adók és járulékok
Ezt érdemes a könyvelőddel egyeztetni én most CSAK felsorolom, hogy milyen tételekkel találkozok,
- Negyedévente ÁFA (+27% minden munkám után kiállított számlán) – érdemes nem elkölteni, mert ez nem a te pénzed
- Évente IPA, azaz iparűzési adó 1-2%, HA jól tudom és vannak olyan régiók, ahol 0% (ezzel akarják odacsábítani a cégeket – vannak területek, ahol üzleti alapon jó döntés)
- Kamarai hozzájárulás évente 5.000 Ft – semmit sem kapunk érte, apróságnak tűnik, DE minden vállalkozótól beszedve már lehetne belőle képviselni az érdekeket
- KIVA, azaz kisvállalkozási adó (az adóalap 10 százaléka)
- Személyi jövedelemadó (SZJA)
- Biztosítotti Társadalombiztosítási járulék
Hirtelen most ennyit találtam, DE lehet van még mit fizetni.
Pénzügyi gondolatok
- Legegyszerűbb módszer a profitra: többet keress, mint amennyit költesz
- Minimalizáld a költségeidet pl. kisebb internet és telefon előfizetés; felesleges/nem használt szolgáltatások lemondás
- Maximalizáld a bevételeid pl. automatizálj, legyenek folyamataid, legyen naprakész az árazásod
- Az ÁFA legyen félretéve vagy utald be előbb
- HA tudod, hogy nagyobb költségekkel kell számolnod, akkor spórolj
- Tervezz, DE ne tervezz túl
- Legyél optimista, DE azért készülj fel a váratlanra
- Az ügyfeleid hosszútávú megtartás kifizetődőbb, mint az egyszeri túlszámlázás
- Jobb szolgáltatás, nagyobb elégedettség, magasabb árak
- Legyen inkább kevés jó ügyfeled, mint sok rossz
- Tudj nemet mondani – nem kell mindent elvállalni
- Ne vállald túl magad
Nem akarok megmondani a tuti és Oravecz Coelho sem szeretnék lenn, DE én ezekre szoktam figyelni,
0 hozzászólás