Ügyélkör kialakítása, rendszeres és visszatérő vevők [bevételek maximalizálása]

A vállalkozás CSAK, akkor lehet életképes, HA képes folyamatosan, kiszámíthatóan értékesíteni. Ennek első feltétele a stabil ügyfélkör kialakítása. Nem mindegy, hogy a termékünk/szolgáltatásunk milyen rendszerességgel veszik igénybe – napi, heti, havi, éves vagy több éves ciklusról van-e szó. Ennek ismeretében változó összetételű és méretű ügyfélre van szükség. Nálad milyen időközönként térnek vissza a vásárlóid?

Potenciális vásárlók, ügyfelek elérése

Ameddig nem ismernek minket, addig nem is tudják nálunk hagyni a pénzüket. Minden lehetséges módon érjük el a célcsoportunkat

Elérés

Egy feladat van: A LEHETŐ LEGTÖBB POTENCIÁLIS ÜGYFÉLJELÖLTET EL KELL ÉRNI. Bele kell fektetni a pénzt, időt és energiát. Célszerű a tényleges nyitás/indulás előtti hetekben puhítani a piacot.

  • Legyen egy (vagy több) NYITÁSI AJÁNLAT (tűnj ki a tömegből)
  • Szórólapozzunk az üzlethelyiség környékén (nem a legjobb a hatékonysága, DE fizikai hellyel rendelkező vállalkozás esetén aprópénzből elérhető az utca népe)
  • Szórólapokat elhelyezhetünk a szomszédos üzletekben is (itt érdemes valamilyen barter megoldással mindkét fél számára előnyössé tenni)
  • Szóljunk az ismerőseinknek, munkatásainknak, rokonainkat = MINDENKINEK – privát közösségi oldalink erre a legjobb felületek, mert tovább osztásra is van lehetőség (ismerősök ismerősein keresztül az ő ismerőseikhez is el tudunk jutni)
  • Készítsük el az ÖSSZES közösségi oldalon a fiókunkat (INGYENES; HA nem is töltjük tartalommal a véletlenül odatévedőkből profitálhatunk; meg tudjuk osztani őket és általában 1-1 linket el tudunk helyezni a weboldalunkról; FB esetén CSAK ekkor tudunk hirdetni)
  • Készítsünk hirdetési kampányt – nyitási ajánlat pl. hajnyírás fejmászással (legyen egy ajánlat, amivel az első alkalom kiemelkedik a többi hasonló szolgáltatás közül; a Google és FB is sokat segít kampányolásban + vannak 1-2 kattintásos megoldásaik)
  • Lépjünk be kapcsolódó (FB) csoportokba és mutatkozzunk be (és a termékünket/szolgáltatásunkat is = a csoport szabályainak megfelelően)
  • Készítsünk weboldalt IS és kapcsoljuk össze a többi felülettel (rengeteg az ingyenes megoldás pl. Wixx, Blogger.com stb.; Google hirdetéseknél szükség lesz rá)
  • stb.

A lista lehetne hosszabb is, DE az elején úgyis CSAK 1-2 elemre lesz idő, energia és pénz is. Tehát semmiképpen sem szabad CSODÁT VÁRNI az indulástól. Sőt itt már annak is örülni lehet, HA elkezdik megismerni a szolgálatást/terméket. A kósza vásárlásokat meg ajándékszámba mennek, mert elértük őket, DE még nem épült ki a bizalom felénk.

Kapcsolódás

Elértük a leendő vásárlóinkat, viszont ezt újra és újra megszeretnénk tenni, hogy végül ügyfelekké változtassuk a nézelődőket. Azért van szükség erre, mert míg valakiből vásárló válik 6-7 alkalommal találkoznia kell a szolgáltatásunkkal, termékünkkel. Ehhez viszont szükséges olyan kis elköteleződéseket gyűjteni, amik megkönnyítik a későbbi kapcsolatfelvételt (az olyan személyekre való hirdetés, akik már valamilyen listánkon szerepelnek jóval kisebb összegből elérhetők, mint azok, akik még nem találkoztak velünk).

  • Hírlevél feliratkozás – itt megkapjuk a nevét és az email címét (saját adatbázisunk épül). Havi egy levéllel még nem is leszünk zavaró tényezők, DE pont elég ahhoz, hogy megmutassuk a legjobb ajánlatunkat.
  • Közösségi oldalak követése – friss tartalmakkal minimális (a legtöbb felület lecsökkentette az organikus elérések számát; kiemelkedő tartalommal viszont elkerülhet a hirdetés) elérésünk lesz (a posztok kiemelésével, viszont eljuthatunk a célcsoporthoz). Sajnos nem a mi listánk, ezért bármilyen változtatás, tiltás az üzemeltető részéről az elvesztését jelentheti.
  • Hirdetéseknél van lehetőség retargeting listákra való célzásra – ez azt jelenti, hogy HA valaki járt a weboldalunk bizonyos oldalán, akkor bekerül egy listába pl. Xy termékleírás, akkor neki ehhez kapcsolódó hirdetéseket tudunk megjeleníteni (IGEN, ezek a követős hirdetések). Ilyen listákra olcsóbban hirdethetünk és nem “hideg” a célzásunk, így költséghatékonyan konvertálhatjuk őket vásárlóvá.
  • Telefonszámot nagyon ritkán váltanak és pont ennyire ritkán is adnak meg, HA egyszer megszerezted, akkor onnantól főnyeremény. Hívhatod is őket (vagy telesales csapat), írhatsz nekik (személyre szabottan vagy tömegesen) el fogod érni őket, újra és újra. Olyan ajánlatot érdemes itt küldeni, amiért érdemes megmozdulni. Biztos magas megnyitás % miatt a figyelmük a tiéd.

Az ügyfelek felkeresése, elérése, megszerzése és megtartás is külön könyvet érdemelne. Ez a pár példa szegényesnek hat, viszont kezdőként, HA csak 1-et is meg tudsz valósítani, akkor onnantól működik a rendszered. Nem szabad elfelejteni, hogy mindenki más ingerküszöbbel bír, ezért van, akit 7db SMS után se jelentkezik és lesz olyan is, aki az első után lázon, hogy mit képzelsz magadról. HA kitartóan tájékoztatod a listádon szereplőket, akkor idővel ki fognak esni azok, kik nem a te vevőid és marad az igazi ügyfélkör.

Rendszeres és visszatérő vásárlók

Ha olyan szolgáltatásunk, termékünk van, amelyiket rendszeresen igénybe tudják venni, akkor az a legfontosabb feladatunk, hogy hosszútávon magunkhoz láncoljuk őket.

  • legyen olyan felület, ahol folyamatosan kapcsolatban maradhatunk az ügyfeleinkkel – hírlevél, közösségi oldal, weboldal stb.
  • legyen hűségprogramunk – minden 10. hajvágás ingyenes (hajvágás helyére illeszd be a szolgáltatásod/terméked)
  • legyen csomagajánlatunk – pl. borotva mellé borotva
  • legyenek ajándékok – pl. hírlevélben kupon, FB-n titkos jelszó stb.
  • legyen lehetőség ajánlásra – pl. HA hozza a barátait, akkor ő 5% kedvezményt kap, a barát 10%-ot
  • legyen kimagasló a termék/szolgáltatás – HA ez nem teljesül, akkor hiába az ajándék, kedvezmény, ilyen-olyan program nem lesznek visszatérő vásárlóink
  • legyen emlékeztető, hogy jöhet a következő adagért – pl. havi mennyiséget árulsz webshopban és 30 napja vásárolt utoljára
  • stb.

Mindenkinél máskor kapcsol át a lojalitás kapcsoló. HA ezt megtalálod, akkor nyert ügyed van. Vállalkozóként nem 1-1 vásárláson kell meggazdagodnod, hanem a vevő élettartam értékét kell kimaxolnod.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest