Vállalkozásom alappillérei: könyvelő, ügyvéd, tanácsadó, kivitelező [kiszervezés]

A vállalkozás egy összetett életforma, mert az összes feladatot neked kellene megoldanod, pedig a letöbbről fogalmad sincs, hogy mi. Szerencsére minden kiszervezhető és legtöbbször ajánlott is. A cégalapítást ügyvéddel csináltatod, az adózást (pénzügyeket) a könyvelő intézi, a értékesítést és a hirdetést a marketinges/sales csapat, az ügyfélszolgálat foglalkozik az ügyfeleid igényeivel és a tanácsadód mondja meg, hogy hogyan élj. Ez kicsit utópisztikusnak tűnik, DE idővel majd neked is ekkora csapatod lesz. DE mit csinálsz addig?

Az első dolog, amit megtanultam vállalkozóként az az volt, hogy egyszerre nem lehet valami olcsó, minőségi és gyors. Választani kell a 3 közül, DE biztos lesz egy olyan tényező, ami miatt húzni fogod a szád:

  1. HA olcsón szeretnéd, akkor vagy rossz lesz vagy sokáig fog tartani.
  2. HA minőséget szeretnél, akkor drága lesz és még drágább, ha gyorsan szeretnéd.
  3. HA gyorsan szeretnéd, akkor akkor vagy a minőség vagy az ár rovására lehetséges.
  4. HA egyszerre mind a 3 teljesül, akkor vagy szerencsés vagy végtelen az erszényed.

Lényegében ez az esszenciája annak, HA vállalkozásra adod a fejed. Döntés döntés hátán, kompromisszumos megoldások, lavírozás a fennmaradásért és idővel minden a helyére kerül. Az iskolában megtanulod a Pitagorasz-tétel, a deriválást, énekelgettek, pár Excel függvényt kipróbáltok, megismered a tested működését és bemagolsz egy csomó fővárost. A lexikális tudásod a tanulmányaid alatt kitart, DE nem tanítanak meg folyamatokban gondolkodni, adózni, jogi alapokra, szerződést írni, ajánlatot adni és még sok egyéb vállalkozáshoz hasznos skillre, ezért vagy te oldod meg, vagy segítséget kérsz.

Kiszervezés

A kiszervezés egyik fajtája az, amikor olyan feladatra veszünk igénybe segítséget, amelyhez nem rendelkezünk szaktudással pl. cégalapítás, könyvelés stb. Továbbá vannak olyan feladatok, amiket mi is el tudunk végezni, DE mégis megbízunk vele egy szolgáltatót:

  • nem szeretjük csinálni (pl. adminisztráció – személyi asszisztens stb.)
  • nincs rá időnk vagy olcsóbb (pl. tartalommarketing, ügyfélszolgálat stb.)
  • más jobban csinálja (pl. webshop kiszolgálása, online marketing stb.)

Ügyvéd

Cégalapításkor erre szakosodott ügyvéd felkeresése az első lépés. Halvány emlékeim szerint nem sokat tudtam a cégalapításról és annak folyamatáról, hiába olvastam utána. Az első alkalommal felvilágosítást kaptunk, hogy mivel jár a folyamat, milyen iratokra lesz szükség, miket kell elintézni és mennyi ideig tart.

  • Érdemes jól megválasztani az ügyvédünket, nem érdemes az áron spórolni
  • Ha szerencséd van, akkor ritkán fogtok találkozni (pl. cégmódosítás).

Könyvelő

A pénzügyek területen elengedhetetlen szakértő. Bizonyos vállalkozásformáknál nem szükséges igénybe venni a szolgáltatást, DE minden esetben erősen javasolt. Nehéz megfelelő könyvelőt találni, DE nem lehetetlen.

  • Adózás és a vele járó bejelentések kezelése
  • Számlák és igazolások feldolgozása
  • Bérszámfejtés
  • Pénzügyi tanácsadás

Tanácsadó

A vállalkozás növekedéséhez elengedhetetlen külső szakértők bevonása (több szem többet lát; más tapasztalatokkal rendelkezik; nincs érzelmi kötődés az adott projekthez stb.). Sok esetben már 1-1 óra is elegendő ahhoz, hogy egy elakadást feloldjanak, DE vannak olyan területek, ahol a rendszeres együttműködésre van szükség eredmények eléréshez.

  • Marketing tanácsadás
  • Üzleti tanácsadás
  • Személyes tanácsadás
  • Vezetői tanácsadás
  • stb.

A vállalkozás kezdeti státuszában nem mindig van keret ilyen szolgáltatást igénybe venni, ezért érdemes ingyenes megoldásokban is gondolkodni.

  • Ingyenes tanácsadás (általában az első alkalom ingyenes és több alkalomra van szükség)
  • Best Practise megoldások keresése (videók, cikkek, esettanulmányok keresése)
  • Elődadásokon, tréningeken, konferenciákon való részvétel (ingyenes és fizetős is lehet)

Kivitelező

Ahogy épül a cél egyre több feladatot lehet kiszervezni, amivel időt, energiát és pénzt spórolhatunk.

  • Marketing – megtanulható, DE ha nem ez a szakmánk, akkor hatékonyabb és olcsóbb megoldás, HA profikra bízzuk
  • Szállítás és raktározás – ameddig tudjuk saját magunk tároljuk a termékeket és postázzuk a megrendeléseket, DE idővel már nem éri meg házon belül tartani
  • Adminisztráció – idővel a “papírmunka” mennyisége már nem fér bele a munkaidőbe, ekkor érdemes kiszervezni azt. Személyi asszisztens szolgáltatások segítségével napi szinten órákat spórolhatunk.
  • stb.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest