Hogyan keress pénzt weboldallal? [bevétel]

A weboldal nem oldja meg a problémáidat, nem lesz belőle automatikusan bevételed, viszont HA tudod, hogy mik a korlátai, milyen feladatokat lehet a segítségével megoldani, illetve hogyan fog konkrétan pénzt termelni, akkor hosszútávon fogja a pénztárcád méretét növelni. Lesznek olyan vállalkozások, ahol mindegyik bevételi lehetőség megjelenhet és lesznek olyanok is, amelyeknél presztízsveszteséget okoznak a hirdetések vagy HA azokat nem megfelelően jelenítjük meg.

Termék vagy weboldal volt előbb?

Két eltérő stratégiát mutatok meg, amik nagyban befolyásolhatják a vállalkozásod indulását vagy előkészítését:

  1. Van egy blogod/weboldalad (valamilyen ingyenes felületen vagy saját weboldalad), ahol a saját témádról írsz és idővel észreveszed, hogy van egy közösséged
  2. Van egy terméked/szolgáltatásod (bármi lehet) és szeretnéd, hogy megismerjék, ezért létrehozol egy blogot/weboldalt

Blogolsz

Lényegében kialakítasz egy olyan felületet, aminek a segítségével el tudod érni a téma specifikus célcsoportját.

  • A szeretett témádról írsz
  • Rendszeresen
  • Szívből
  • Nincsenek elvárásaid
  • Nincs konkrét célod
  • Elütöd vele az időd
  • stb.

Egyik nap arra ébredsz, hogy valami megmozdult. Elkezdik olvasni az írásaid, segítséget kérnek, akár még fizetnének is érte. Mivel nincs konkrét szolgáltatásod/terméked, ezért keresel partnereket vagy létrehozod a sajátod. Furcsa módon, pont a hobbid termel bevételt, idővel annyira felpörög, hogy CSAK ezzel foglalkzol.

FONTOS! Nagyon sok ilyen blog indul és kevés lesz sikeres.

Terméket/szolgáltatást hozol létre

Már tisztában vagyunk azzal, hogy a marketing fontos. Szeretnénk hosszútávon a piacon maradni, ezért tartalommarketinget hívjuk segítségül SEO szempontokat szem előtt tartva és falhasználók számára is hasznos anyagok publikálásával.

Lényegében a termékünk, szolgálatásunk bemutatása a cél olyan formában, hogy a leendő ügyfelek azt érezzék, hogy megoldást tudunk nyújtani a problémájukra vagy növelni tudjuk az életszínvonalukat:

  • Megpróbálunk olyan stílusban írni, ami közel áll a célcsoport igényeihez
  • Olyan valós történetekbe foglaljuk a szolgáltatást/terméket, hogy bele tudják képzelni magukat a helyzetbe
  • SEO szempontok szerint formázzuk és látjuk el kulcsszavakkal a cikket
  • Ajánlásokat teszünk a használatra, valós példákat mutatunk be
  • CTA segítségével kérjük őket valamilyen konverzióra, amellyel újra el tudjuk érni, akár vásárlásra is buzdíthatunk

A feladat olyan tartalom gyártása, amivel a Google is elégedett, ezért lesznek organikus elérések (fent leszünk a találati listákon, ha a megfelelő kulcsszavakra keresnek), illetve hirdetéssel is terelhetjük a cikkekre a látogatókat. Ezenfelül az olvasó számára is értéket kell teremteni, hogy a folyamat végére vásátlóvá konvertálhassuk.

Mennyit ér egy weboldal?

Érdemes megvizsgálni először azt a kérdést, hogy mennyit ér egy weboldal. Ehhez szükség lesz pár szempontra, amelyeket a statisztikák fognak megmondani. Ebből fakadóan az a weboldal, amely nemrég készült el nagyjából semmit sem ér, mert nem érkeznek rá látogatók, nincs statisztika. Az utolsó állítás CSAK félig igaz, mert HA hirdetések is futnak, akkor lesznek látogatók és adatok is, igaz nem organikus forrásból.

  • Mennyi látogató érkezik a weboldalra naponta, havonta, évente?
  • Mennyi oldalt néz meg egy átlagos látogató?
  • Mennyi időt töltött az oldalon?
  • Mekkora a visszafordulások aránya?
  • Hányan követtek be valamelyik közösségi oldalon?
  • Hány százalékuk iratkozott fel a hírlevélre?
  • Hány százalékuk regisztrált?
  • Hány százalékuk vásárolt?
  • Hány százalékuk vette fel a kapcsolatot veled?
  • Mennyi megosztást generáltak a látogatók?

A kérdésekre adott válaszokat a statisztikák elemzése után fogod tudni meghatározni.
Jobb esetben határoztál meg célokat, amelyet mondjuk a Google Analytics segítségével követsz is.

Mit kell tenned, hogy profitot termeljen?

A legtöbb konverzió nem közvetlen bevételt jelent, DE fokozatosan segít kiépíteni a kapcsolatot a leendő és meglévő vásárlóiddal. Ahogy fokozatosan növekszik irányodban a bizalom már nem CSAK a saját marketinged növeli a bázisod, hanem a szájreklám is. Ez azt jelenti, hogy idővel a saját vevőid is további potenciális ügyfelekkel fogják a rendszered bővíteni.

  1. A látogatók száma, az oldalon töltött idő, az átlagos oldallátogatás és a visszafordulási arány közvetlenül nem hoz bevételt, viszont kapsz egy képet arról, hogy mennyire elégedettek az oldalra érkezők azzal a megjelenéssel, tartalommal, sebességgel, amire a weboldalad képes. A célod az, hogy egy látogató minél több oldalt nézzen meg, elidőzzön az oldalon és valamilyen konverziót hajtson végre. Tehát hasznos tartalommal meg tudod fogni a leendő vásárlód figyelmét és csökkenteni tudod azok számát, akik azonnal elhagyják az oldalad.
  2. HA jól alakítottad ki a rendszered, akkor az oldallátogató is újra elérhető remarketinggel, akkor is, ha csak körbejárta az oldalad. Ez a lista folyamatosan épül, akkor sokkal olcsóbban tudsz hirdetni. Amit nem költesz el, azzal a bevételed növelted. (ez nem tudatos elköteleződés, még)
  3. Minél többen döntenek úgy, hogy követnek valamilyen közösségi felületen annál biztosabb lehetsz benne, hogy az első találkozás veled, a szolgáltatásoddal/termékeddel sikeres volt. Ez a legkisebb elköteleződés, mert nem kellett semmilyen információt megadni, mégis értesülhetnek az újdonságokról. Még egy fokkal olcsóbb elérni ezt cél közönséget, így további forintok maradnak a kasszában.
  4. A hírlevélfeliratkozás olyan elköteleződés, ahol már minimum email cím megadásával (sok esetben név vagy keresztnév is) már célzottan tudjuk elérni a leendő vásárlót. Feliratkozás után kaphatja meg az első kupont, vagy ingyenes anyagot, amivel előkészíthetjük a vásárlást. További e-mailekkel (idővel személyre szabottan is) adhatunk tájékoztatást az aktuális kedvezményekről, újdonságokról, hírekről. Egyedüli költséget a hírlevélküldő szoftver jelentheti idővel (amikor már a hangsúly áttevődik a meglévő vevők menedzselésére az újak megszerzéséről), eleinte pont elég lesz az ingyenes verzió is.
  5. Lesznek olyanok is, akik először szeretnék felvenni veled a kapcsolatot (egy idő után szükség lesz szupportra is). A legtöbb esetben innentől már csak rajtad múlik, hogy vevő lesz vagy látogató marad.
    Erre több lehetőség is van:
    • Kapcsolati és/vagy ajánlatkérő form kitöltése
    • Telefonszám felhívása
    • Visszahívást kérő form kitöltése
    • Bejegyzés alatti kommentelés
    • Közvetlen email a céges címre
    • Közösségi felületen keresztüli megkeresés
    • stb
  6. Általában a regisztráció vásárláskor történik meg, viszont vannak olyanok, akik a végső elhatározás előtt még beiktatnak egy lépést. A bizalom itt már megvan, DE azért még alszanak egyet a következő lépés előtt. Ebben az esetben célszerű felvenni a kapcsolatot és felajánlani a segítséget. Lényegében ezzel az előző pontra ugrunk vissza.
  7. Az első vásárlás az igazi mérföldkő, mert ebben az esetben már minden adatot is tudni fogunk. Innentől a vásárlások alapján készíthetünk további ajánlatokat (akár automatikusan is). Az igazi munka itt kezdődik, mert szeretnék további vásárlásokat is látni az új ügyfelünktől. Ennél a pontnál kezd megtérülni egy weboldal.
  8. A végső cél, hogy elégedett, visszatérő ügyfelekkel legyen tele a rendelési felület. Ehhez CSAK (nagyon nehéz lesz és rengeteg adatra lesz szükség hozzá) annyit kell tennünk, hogy felismerjük a mintákat, amik alapján kialakítjuk a visszatérő vevőink számára a megfelelő ajánlatokat. HA úgy érzed, hogy ezen a ponton jársz, akkor a weboldalad és a marketinged elkezdi termelni a profitot (HA jól áraztál).
    Hogyan lehet ezt elérni:
    • A regisztráció/első vásárlás időpontja ismert, így minden évben tudsz neki egy speciális ajánlatot küldeni
    • A vásárolt termékek fogyásának megfelelően ki tudod küldeni, hogy vásárolj újra és hozzá egy kis ajándékot, csomagajánlatot vagy kedvezményt ajánlhatsz fel
    • Havi/évszakos/időszakos ajánlatok a hírlevélben
    • stb.

A weboldal a marketing egyik eszköze, mondhatni az origója, így stratégia nélkül kidobott pénz.
Ezért nem elég azt tudnod, hogy mit akarsz eladni, kinek akarod eladni, hanem azt is hogyan fogod eladni és milyen eszközökkel.
HA végig tudod vezetni a látogatót a fenti folyamaton, akkor értékesíteni tudsz.
HA ezt rendszeres időközönként minden vásárlónál meg tudod ismételni, akkor működik a vállalkozásod.

Hogyan termelhetsz bevételt, még?

Az értékesítés az elsődleges bevételi forrás, viszont nem az egyetlen.

  1. Hirdetési felületek értékesítése közvetlenül a cégeknek (Coca Cola, Vidéki presszó stb.)
  2. Közvetítőn keresztül értékesített hirdetési felületek (ügynökségek, Google Adsense stb.)
  3. Affiliate marketing (olyan szolgálatások ajánlása, amely során a linkünkön keresztül vásárlók után jutalékot kapunk)
  4. Előfizetéses rendszer (extra tartalmak)
  5. Kurzusok, tréningek, oktatások (sokszorozni lehet az időnket pl. nem kell 20x ugyanaz elmondani személyesen)
  6. PR cikk megírása és megjelenítése (kapcsolódó szolgáltatásról írt fizetett cikk)
  7. Megjelenés a hírlevélben (nem közvetlenül a weboldal, DE az ajánlatok ide mutatnak)
  8. Megjelenés a közösségi oldalainkon (ez is független a weboldaltól, DE csomag ajánlat esetén könnyeb ilyen megállapodásokat kötni)
  9. stb.

Itt azt kell elsődlegesen mérlegelni, hogy várható-e akkora bevétel, amely már megéri. Sok esetben a hirdetések rontják a felhasználói élményt, rombolják a megítélésünket, ezért érdemes jól átgondolni, hogy megéri-e kockáztatni a vásárlók belénk vetett bizalmát. A legtöbb eszköz, akkor tud hatékony lenni, HA tényleg nagy a látogatottság. Vannak kivételek, ahol nieche piacoknál már 1-2 elérés is jónak mondható.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest