Hosszútávú befektés [WordPress weboldal]

Egy vállalkozás indítása előtt nem tudhatjuk, hogy mennyi ideig fog működni, viszont bízunk a legjobbakban, ezért nem 1-2 évben, hanem 1-2 évtizedben gondolkodunk. Utóbbi már szép életkor egy weboldal életében, amely során szükséges lesz 1-2 ráncfelvarrás, illetve teljes újra gondolás (teljes technológiai váltás esetén). Az én vállalkozásom egy olyan piacon mozog, ahol minden nap újabb és újabb technikák jelennek meg, így el kell döntenem, hogy melyik úton járok. Úgy határoztam, hogy a biztos alapot (weboldal, hírlevél, közösségi média és hirdetés egyvelege) kombinálom az új technológiákkal (chatbot, automatizmusok, adat vezérelt szolgáltatások, mesterséges intelligencia stb.). Ezt tanácsolom mindenkinek azzal kikötéssel, hogy nem szabad minden újdonságra, trendre felülni, mert aki sokat akar, keveset fog. Ezért lett minden szolgáltatásomnak az alapja a weboldal, mert képes mindent összekötni, lehetőséget biztosít tesztelésre, rövid és hosszútávú stratégiába is beleillik és minden elérhetőség, adat nálam marad. Te hogyan alakítanád ki a saját weboldalad és mire használnád?

A weboldal is CSAK egy marketing eszköz?

Válasz igen és nem is egyszerre. A sok terület, amit érint a marketing szinte szétválaszthatatlan.

  1. A weboldal egy marketing eszköz, egy felület, ahol megjelenhetünk. (CSAK egy eszköz)
  2. A weboldal NEM CSAK egy marketing eszköz, hanem a marketingünk központja, alfája és omegája is egyszerre. (középpont – ezzel a megközelítéssel haladok tovább)

Kérdések, amelyekre a weboldal a válasz (külön-külön és egyszerre is)

  • Van olyan felület, ahol az összes több marketing eszközt egyszerre tudod kezelni? (bejegyzések, értékelések, blog, webshop, közösségi megosztás, hirdetések, feliratkozás, chat bot, kérdőívek stb.)
  • Tudok speciális érkező oldalakat készíteni? (végtelen számú aloldal készíthető) Akár A/B tesztelni is azokat? (sok szerkesztő képes oldalon belüli tesztek futtatására)
  • Fel tudom iratkoztat a leendő vásárlókat bárhol is legyenek az oldalon? (lábléc és oldalsáv minden oldalon megjelenik)
  • Tudok folyamatosan friss tartalmakat megosztani az olvasókkal? (alapvető funkció a blog)
  • A tartalmakat el tudom juttatni a feliratkozókhoz, a közösségi oldalamira? (minden új bejegyzést automatikusan el tudunk küldeni a kívánt platformokra)
  • El tudok helyezni statisztikákat, amelyekkel tudom mérni a hatékonyságot? (Divi sablon esetén előre ki van alakítva a kódok helye)
  • stb.

A kérdések sora végtelen lehet, mert egy weboldal korlátlan lehetőséget rejt magában, viszont tervezés nélkül hiába lenne képes bármire, nem hozza a számokat.

Új látogatók szerzése a kezdeti időkben

A látogatók maguktól nem fogják megtalálni a weboldalunkat, ezért a kezdeti időkben segítségül kell hívnunk a hirdetési kampányokat.

  1. Kijelöljük a célcsoportot
  2. A számukra megfelelő érkező oldalt létrehozzuk (elhelyezzük a statisztikai kódokat, lehetőséget biztosítunk az elköteleződésre stb.)
  3. Elkészítjük a kampányt (hirdetéscsoportok, hirdetések, célcsoport megadás vagy kulcsszavak kiválasztása, A/B tesztek)
  4. Elindítjuk a kampányt, amelyet az érkező oldalra irányítunk (folyamatosan optimalizáljuk, lekapcsoljuk a nem működőket és új lehetőséget adunk meg stb.)
  5. Elemezzük a statisztikai adatokat és ezek alapján az érkező oldalt is változtatjuk
  6. HA működik és a célnak megfelelően működik (feliratkoznak, vásárolnak, követnek stb.), akkor engedjük dolgozni és új kampányba kezdünk.
    HA nem működik, akkor lekapcsoljuk és úgy kezdünk új kampányba.

Lényegében az első látogatóink a fizetett hirdetéseinket keresztül jutnak az oldalunkra, viszont mivel meghatároztuk a célcsoportot vagy a kulcsszavak nagy valószínűséggel potenciális vásárlók érkeztek az oldalra. Ez a legdrágább folyamat = ismeretleneknek bemutatkozni. Ahogy elköteleződnek (feliratkoznak, felkerülnek remarketing listákra, követnek közösségi oldalkon stb.) úgy lesz egyre olcsóbb őket újra elérni. A cél, hogy hosszútávon vevők legyenek és azok is maradjanak, ehhez elengedhetetlen, hogy 6-7 alkalommal találkozzanak valamelyik online felületünkkel.

A hirdetések folyamatosan fognak futni, mert ezekkel tudjuk folyamatosan növelni a merítést. Ahogy fejlődik a rendszerünk úgy lesznek más és más tölcsérek:

  • visszatérő vásárlásra buzdító kampányok
  • időszakos kampányok pl. évszakok szerint, ünnepnapok környékén stb.
  • folyamatos kampányok, amelyek a különböző szintű szolgáltatások tölcsérei felé terelik az érdeklődőket
  • stb.

Lényegében a rövidtávú stratégiánk hosszútávút támogatja.

Látogatók organikusan

A weboldalunk megjelenésének elengedhetetlen partnere a keresőrendszerek (Google, Bing, Yandex, DuckDuckGo, Baidu, Ecosia stb.), amelyek rendszerezik és kereshetővé teszik az online világ tartalmait. Ezért kell egy weboldalnak keresőbarátnak és egyben felhasználóbarátnak is lennie. Az előbbire a SEO (Search Engine Optimization = keresőoptimalizálás) van nagy hatással, utóbbira a weboldal megjelenése. A Google az évtizedek alatt folyamatosan fejleszti az algoritmusokat, amelyeket automatizmusokkal és mesterséges intelligenciával egészít ki és a komplett weboldal figyeli. Azért emeltem ki a Google-t, mert ez a legnagyobb, legpontosabb kereső a Európában.

Mire figyelj, HA szeretnél jó helyezést a Google találati listáiban?

(nagy valószínűséggel a többi kereső számára is megfelelő)

  • Legyen gyors a weboldal (a felhasználók is ezt szeretik) – 3s alatt töltsön be (van, amikor 5s is elfogadható, viszont adatbányász cégek kimutatták, hogy 0,1s gyorsulás is mennyivel növeli a felhasználói élményt, akkor 1-2s különbség mit jelenthet)
  • Legyen mobilbarát, mert a Google külön listázza a mobil és asztali nézetet (ne lógjon túl kijelző méretén, legyen villámgyors stb.)
  • Legyen folyamatosan friss tartalom az oldalon (pl. blog, hírek stb.)
  • A struktúra legyen logikus (pl. címsorok kövessék egymás sorrendben H1 cím, H2 blokk címe, H3 bekezdés címe)
  • A tartalomra vonatkozó kulcsszavak szerepeljenek az tartalomban, címekben (szerepeljen elégszer, DE ne ess túlzásba)
  • Optimalizáld a képeket (méret, alt text, elnevezés stb.)
  • stb.

Ez a lista is végtelenségig folytatható, mert ez is egy külön szakma, viszont

  • HA a weboldal készítő lefekteti az alapokat
  • HA a tartalmakhoz ismered a megfelelő kulcsszavakat (itt is rövid és hosszútávú stratégiát kell követni),
  • akkor folyamatos tartalomgyártással

idővel a Google találati listáin (friss domain esetén 0,5-1 év kell mire átengedi a tartalmakat) megjelenik majd az oldala kívánt kulcsszavakra.

Alkalmazkodni a piac változásaihoz

Célok ismeretében alkalmazkodni kell a piaci elvárásokhoz. Nincs olyan állapot, hogy készen vagy, mert:

  • a konkurencia is arra hajt, hogy minél több vevője legyen (ő is folyton azon agyal, hogy téged hogyan tudna leelőzni)
  • mindig lesz egy új szereplő, aki ügyesebb, szebb vagy mindkettő egyszerre (ahogy te beléptél a játékba, úgy jön majd a következő)
  • a keresők folyamatosan változtatják az algoritmusaikat (a játéktér minden eleme és szereplője változik valamennyit, megállás nélkül)
  • semelyik kampány sem bírja végtelenségig (megfárad, elfogy a célcsoport, nincs szükség a termékre/szolgáltatásre stb.)
  • olcsóbb a régi vevőket kiszolgálni, megtartani, viszont ki kell találni, hogy mire vágynak (vagy el kell velük mondatni)
  • új eszközök, praktikák mindig felkeverik az állóvizet

HA az alapozás stabil, akkor folyamatosan fognak érkezni a látogatók, DE HA nem javulnak/újulnak meg a folyamataid, nem hozol létre újakat, akkor csökkeni fog az értékesítés. Ez olyan, mint a lakásfelújítás:

  • egyik évben a fürdő
  • a következőben a nappali
  • a 3-ban a konyha
  • stb.

Van, amikor elég egy új sales oldal, egy új kampány, egy új téma a weboldalra vagy egy új ajándék a vásárlás mellé és növekedési pályára állsz. Nem lehet tudni, ezért kell mindent IS mérni, mert abból látod a mintákat és fel tudsz készülni pl.

  • Nyáron mindenki nyaral, ezért nem új vevőt próbálsz elérni, hanem a levelezőlistádra küldesz egy visszautasíthatatlan ajánlatot
  • Mindenki Black Friday (napot, hetet, hónap vagy évet) tart és CSAK zúznak a %, TE emelj árat
  • A konkurensek se írnak blogot? Ezért te se? DE, te írni fogsz.
  • Iskolakezdésnél minden a gyerekről szól. Csinálja egy kampányt a fáradt szülőknek.
  • A statisztika szerint pénteken nem vásárolnak? Akkor azokon a napokon ne hirdess, pihenj te is.
  • Látod, hogy március nem a te hónapod, nem mennek a hirdetések (HA hólapátot árulsz, akkor tudod miért :D). Csinálj offline kampányt!
  • stb.

Hol fogod ezeket megvalósítani? Igen, a weboldalon.

  • Csinálsz minden ötletnek egy érkező oldalt
  • HA olyan téma, akkor lehet külön lista a hírlevél feliratkozásnál, külön remarketing listával
  • Csinál hozzá egy új hirdetési kampányt.
  • HA tudsz csinálj valamit offline (küldj LEVELET, csinálj szórólapot, plakátolj stb.)

Lényegében a weboldalon keresztül fognak épülni a listák, itt történik a vásárlás és a látogatók rövid és hosszútávon is ezzel fognak azonosítani. Neked egy feladatod van: folyamatosan fejleszd a rendszered (írj bejegyzéseket, készíts kampányokat, alkalmazkodj)

A weboldal mindennek a közepe

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest