Milyen a jó weboldal? [alapozó]

Összetett kérdés, amit mindig a saját szemszögünkből kell megválaszolni. HA nincs célja a weboldalnak, akkor sosem fog megtérülni a befektetett energia, pénz és idő. Ezért fontos minden elemét úgy kialakítani, hogy a leghatékonyabban valósítsa meg az elképzeléseinket, közben megfeleljen a kiegészítő feltételeknek pl. felhasználóbarát, keresőbarát, mobilbarát.

Előre meghatározott céllal készül

Már a kurzus elején elmondtam, hogy célok nélkül nem érdemes vállalkozásba kezdeni. HA ott kitaláltad, hogy mit szeretnél, akkor itt most már CSAK le kell fordítanod a weboldal funkcióira.

Milyen célokat lehet megvalósítani egy weboldallal?

Gyakorlatilag nincs olyan kérés, amire nem létezik megoldás, viszont azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a vállalkozásunk szintjéhez mérten kell kiválasztani az eszközöket.

  • Értékesíteni egy szolgáltatást/terméket/kurzust
  • Feliratkozókat gyűjteni
  • Közösségi média követőket gyűjteni
  • Brand bevezetés
  • Brand ismertségének növelése
  • Remarketing lista építése
  • Vélemények, visszajelzések gyűjtése
  • Közösség építése
  • stb.

Én általában azt preferálom, hogy a vásárlási folyamat során NE CSAK 1 cél teljesítése legyen lehetséges, hanem folyamatosan növelve az elköteleződés mértékével arányosan lépkedve el lehessen vinni a leendő ügyfelet a végső konverzióig, a vásárlásig.

  1. Nézze meg az egyik blogbejegyzést/érkező oldalt, így felkerül a remarketing listára (ehhez nincs szükség semmilyen elköteleződésre, valószínűleg egy hirdetésre kattintott rá vagy a Googlebe találta meg az oldalunkat = ebből lesznek a követő hirdetések)
  2. HA már fent volt az oldalon, akkor legyen lehetősége követni minket valamelyik közösségi oldalon (itt minimális elköteleződést várunk el, viszont a posztokkal újra elérhetőek – olcsóbban, mint azok, akik még nem is találkoztak velünk)
  3. HA szeretne értesülni az új cikkekről, akciókról, szolgáltatásról/termékről/kurzusról, akkor iratkozzon fel a hírlevélre (minimum egy email cím megadását várjuk, névvel kiegészítve; relevánsabbá tudjuk tenni a leveleket, ajánlatokat, HA több listát készítünk a különböző területekre)
  4. Érjük el az első vásárlást a belépő termékkel/szolgáltatással (lényegében először itt látunk először bevételt, viszont általában ez még közel veszteség, viszont már az ügyfelünknek nevezhetjük)
  5. Ahogy folyamatosan vásárolja a termék/szolgáltatás piramisunk elemeit, úgy kerül át magasabb besorolásba, más jellegű hirdetésekkel, ajánlatokkal kínáljuk meg (itt már nem megszerezni kell, hanem állandó és visszatérő vásárlóvá konvertálni, valamint ezt az állapotot folyamatosan fenntartva)
  6. HA már elegendő ügyfelünk van, akkor idővel szükség lesz VIP ajánlatra is, amivel feltesszük a pontot az I-re (egyértelműen az a célunk, hogy egy visszautasíthatatlan ajánlatot tegyünk le az asztalra, amely árban is kiemelkedő, viszont az ellenszolgáltatás is lenyűgöző)

Ez az én elképzelésem a folyamatra, amely 1-4 alapozást jelent, az 5. profitot, míg a 6. hírnevet. Az évek során minden elemet kidolgoztam a weboldalamra, ami ezen az oldalon is megjelenik:

  • hírlevél feliratkozás a lap alján, ami a menüből azonnal odagörget (egy olyan lista, amit bármikor használni tudsz és kimagasló megnyitási eredmények mellett a várható konverziók száma is magas)
  • webshop, amely kurzusokat és konzultációt értékesít (itt realizálódik a befektetett munka eredmény = értékesítés > bevétel > profit – jobb esetben)
  • közösségi feliratkozási lehetőséget a láblécen és az oldalsávon (a közösségi oldalak szeszélyessége ellenére nagyon jó szolgálatot tesznek márkaépítés során)
  • bejegyzéseknél közösségi megosztó linkek (minden megosztással újabb és újabb potenciális ügyfél csoport érhető el)
  • sales oldalak (1-1 kurzusra vagy éppen kombinált ajánlat esetén tökéletes marketing eszköz)
  • remarketing listák bizonyos oldalak meglátogatása utána (folyamatosan frissítve és optimalizálva az ügyfelekkel, hogy ne kövessék őket feleslegesen)
  • a blog, a hozzászólások és az RSS feed révén folyamatosan friss marad az oldal és növeli az esélyt arra, hogy a Google-ben egyre jobb helyezéseket lehessen elérni (nehéz a megfelelő kifejezésekre megjelenni a Google találati listáin, viszont minden időt és energiát megér, hiszen jó minőségű látogatókat biztosítanak az oldalunk számára)

Felhasználóbarát

A kifejezés azt jelenti, hogy weboldalunk látogatói számára ideális az oldalunk:

  • megtalálják, amit keresnek
  • könnyedén eligazodnak a tartalmak között
  • a megjelenés nem vonja el a figyelmet, hanem segíti a tájékozódást
  • egyszerű és gyors vásárlási lehetőség (2022-ben bankkártyás fizetési lehetőség alap)
  • gyorsan betölt az oldal
  • minden eszközön megfelelően jelenik meg
  • stb.

Lényegében a felhasználók számára fejlesztjük az oldalt, hogy ők minél könnyebben végig tudjanak menni a vevővé válás folyamatán. Ehhez ismernünk kell a célcsoportunk szokásait, igényeit és azt, hogy mi segíti őket a legjobban. Természetesen mindenkinek lehetetlen egyszerre megfelelni, viszont alapvetően egy jó élmény biztosításával már versenyelőnyben lehetünk azokkal szemben, akik nem a leendő vásárlók fejével gondolkodnak.

Mobilbarát

A statisztikák folyamatosan azt mutatják, hogy a telefonok térhódítása során elsődleges eszközzé váltak. Ez azt jelenti, hogy hiába laptopon/PC-n készül egy weboldal a végeredmények telefonon kell nagyot szólnia. Az okostelefonok megjelenésével egy teljesen új generáció igényeit kell kiszolgálni, akik

  • mindent azonnal akarnak
  • mindent egyszerűen akarnak
  • mindent a telefonon keresztül
  • a lehető legkevesebb kattintással

Egy weboldal esetén azt jelenti, hogy

  1. Felmegyünk a weboldalra, ahol az ajánlat található
  2. 1 kattintással kosárba teszi
  3. A következővel már szinkronizálja az adatait
  4. Végül beolvassa a bankkártyát és fizet
  5. Visszaigazoló email és már várhatja is a szállítást

HA a folyamat bárhol is megakad, akkor biztos, hogy pár percen belül 20 konkurens céget fog találni, ahol ez biztosítva van számára.

Keresőbarát

Laikusként és még szakértőként is egy veszélyes terület. Vannak irányelvek, technikák, bevált megoldások, szóbeszéden alapuló trükkök, viszont az eredmények CSAK idővel jelentkeznek. Tehát, HA nincs időd, akkor nem ez lesz a kedvenc eszközöd, viszont aki nem tervez hosszútávra annak nincs is értelme vállalkoznia.

SEO típusok

  1. Technikai SEO: a weboldalad technikai beállításainak optimalizálását jelenti.
  2. On-page SEO: a weboldaladon található tartalmak (szövegek és képek) keresőoptimalizálása tartozik.
  3. Off-page SEO: külső felületek bevonás a cél linképítés és a vendégblogolás formájában.

A feladat nagy része a weboldalkészítőé technikai téren, amit egy jó marketinges tud tartalommal megtölteni. A folyamatos tartalomgyártás (HA technikailag is megfelelő az oldal) révén a kívánt kifejezésekre a megfelelő helyre (cél az első oldal és az 1. pozíció, viszont minél előbb szeretnénk találni magunkat annál komolyabb a fealdat) kerülhetünk a Google találati listáin.

Cselekvésre ösztönöz = CTA (call to action)

Egyszerűen fogalmazva annyit jelent, hogy mondd meg a látogatónak, hogy mit szeretnél tőle:

  • kattintson ide
  • töltse ki azt
  • nézze meg azt
  • iratkozzon fel
  • vásároljon
  • fizessen elő
  • stb.

A probléma az, hogy HA ennyi lenne egy leendő vásárlót meggyőzni, akkor minden vállalkozás sikeres lenne, nem lenne szükséges marketingesre, sőt marketingre és marketing eszközökre sem (ha az ismétlések zavarnak, akkor elértem a célomat – marketing nélkül nincs értékesítés és ne akard felhozni a cégéres mondást, ne … mondom NE).

Hogyan érd el a potenciális vevőid? [marketinges kitekintő]

Sokféle termék/szolgáltatás létezik, ezek ismertségtől, elterjedtségtől és még vagy kismillió tényezőtől függő marketinget igényelnek.

  1. Új/nem létező területet kialakítani költséges és viszonylag hosszú folyamat = alapozás (pl. weboldal, közösségi felületek, hirdetések = stratégia) és oktatás (Mit árulsz? Miért jó? Hogyan azonosulhat a leendő vevő?)
  2. Már ismert(ebb) termék/szolgálatás, létező, DE nem zsúfolt piaccal = alapozás, oktatás és különbség (Nem vagy egyedül a piacon, miért téged válasszon?)
  3. Közismert termék/szolgáltatás, létező zsúfolt piacon = alapozás, oktatás, különbség és területfoglalás (Konkurencia feltérképezése, megismerése. A hibáinak kihasználásával beteszed a kislábujjad a küszöbön és folyamatosan lépkedsz befelé.)

A feladat egyértelmű = minél többször eljutni a vevő jelöltekhez (átlagosan 6-7 online érintkezés szükséges)

  1. Piackutatás, konkurencia elemzés (HA új piacot nyitsz, akkor is érdemes körbe nézni hasonló területeken, sokszor nem is tudod ki az igazi konkurencia)
  2. Stratégia megtervezése (a piac mérete és telítettsége korlátozni fogja a lehetőségeket – meg kell találni a réseket, ahol sikeresen kiépíthető a kapcsolat)
  3. Marketing eszközök előkészítése (weboldal, hirdetések, közösségi felületek stb.)
  4. Marketing eszközök élesítése és indítása (cikkírás, kampányok optimalizálása, közösségi tartalomgyártás stb.)
  5. Újrakezdeni a folyamatot (nem kell nulláról újraépíteni, DE a piac változásait le kell követni és be kell építeni a marketingbe)

A leghatékonyabb, akkor lesz a marketinged, HA meghatározott útvonalon vezeted a leendő ügyfeleket (funnel/tölcsér)

  • eleinte mindenkit beterelsz
  • fokozatosan irányítod őket eszközről-eszközre, tartalomról-tartalomra
  • ameddig ki nem alakul a bizalom
  • minden lépésnél egyre több elköteleződést vársz = megosztás, feliratkozás, regisztráció, kezdő csomag, haladó csomag, profi csomag és végül VIP ajánlat.

Minden egyes lépcsőfok végén lesz egy CTA, ami HA teljesül, akkor tovább engeded, HA nem akkor csinálsz vele egy másik kört.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Kurzus tematika

Tanfolyam főoldal Összes kiniytása

Friss bejegyzéseim

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Végre nem üresbe pörgetem az agyam – BLOG #41

Már egy ideje pazarlásra adtam a fejem, amit a legtöbben úgy hívnak, hogy brainstorming, agyalás, tervezés, elméleti maszturbáció és még sorolhatnám a hangzatosnál-hangzatosabb neveket a halogatásra, a produktivitás teljes hiányára. Lényegében két végéről égettem a...

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Google táblázat segédlet 1.0 – BLOG #40

Ahogy tanulok vállalkozni, úgy kerülök szembe kisebb-nagyobb problémákkal, nehézségekkel. Ebben a cikkben két kisebbel kerültem szembe, viszont ezek megoldása hosszútávon fog megtérülni, mert egyszerűsítik majd a munkámat. Ráadásul, ha valakinek tudok segíteni, akkor...

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Munka közben jön meg az étvágy?  – BLOG #39

Volt egy kisebb kihagyás a leckék írásával, mert egy saját projekt elvitte a fókuszt. Voltak adminisztrációs jellegű feladatok, amelyek számlázást (örömteli a bevételhez jutni) takartak egy kis komplikációval és új projektre való szerződést (ugye ez is pozitív, DE...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest