Kurzus árazási dilemma – Blog: 17. nap

2022.01.25Blog

A halogatáshoz az egyik legjobb kifogás az ár-érték arány meghatározásának nehézsége. Mi a realitás? Mi az az ár, amit még kifizetnek, DE még én is reálisnak érzek?

Mennyi az annyi?

A kurzus értékesítése sose egyszerű feladat, hiszen hiába készül el az anyag, ha nincs kereslet és értékesítés (mindkettőt marketinggel lehet ösztönözni). A következő kérdésekre fogom keresni a választ, hogy kialakítsak egy egységes kurzusárazási rendszert. Terveim szerint lesz egy alapár, ami minden kurzus esetén fix. Ezt fogják az egyes paraméterek módosítani. Pl. ha sok feladat frissíteni, akkor 1-5-ös skálán nagyobb értéket kap, ami egy szorzószámot fog növelni valamilyen képlet szerint. A kialakított képletbe az egyes kérdésekre adott értékek fogják megadni a végső árat (készíteni fogok egy xls-t).

  • Mennyi munkaóra elkészíteni?
  • Mennyi munkaórát igényel a folyamatos naprakészen tartás?
  • Mekkora adminisztrációs és szupport költséggel kell számolni?
  • Mekkora jutalékkal, illetve adóteherrel lesz terhelve az ár?
  • Milyen egyéb költségek jelentkezhetnek?
  • Mikor fog megtérülni a befektetett munka?
  • Milyen árat kérjek? Milyen árat fizetnek ki?
  • Milyen extra szolgáltatást lehet értékesíteni még?
  • Milyen marketing stratégiát alkalmazzak?
  • Lesz upsell?
  • Mennyire sikerül automatizálni a rendszert?
  • Van konkurencia vagy nincs? Ha van mit tanulhatok tőlük?

Valójában hogyan dolgozok majd?

Mivel oktatási portálban és nem egy szimpla kurzusban gondolkozok, ezért az első fizetős online oktatás lesz az állatorvosi ló. Ahogy egyre több statisztika és kurzus lesz elérhető alkalmazni fogom a menetrend készítők legfontosabb trükkjét: a friss éves menetrend az előző évi alapján készül = tehát én is a már meglévőre fogok hagyatkozni.

Szerintem mennyit fogok kérni a kurzusért?

Alapjáraton 10-20 ezer Ft közötti összegben gondolkozok, mert ha 1 óra konzultáció 10.000 Ft, akkor 1-2 óra videóanyag és a hozzá kapcsolódó anyagok miatt valahol ez a reális ár.

  • Ha olcsóbban adom több embert érhetek el, DE rosszabb célcsoportot, mert az ár lesz a mérvadó. Ha valakinek nincs kedve a saját oktatására pénzt áldozni az szerintem nem jó helyen jár.
  • Az ár a marketinget is befolyásolja, mert a konverziók elfogadható költségének mozgástere nagyobb magasabb ár mellett.
  • A profit mértéke is könnyebben növelhető magasabb ár mellett, ha jól optimalizáljuk a folyamatokat és csökkenteni tudjuk a kiadásokat.
  • A matek: alacsony ár több értékesítést, adminisztrációt, szupportot jelent a nagyobb ügyfélszám miatt. Ahogy növekszik az ár, úgy egyre kevesebb ügyfélre van szükség, viszont a szolgáltatás minőségét is párhuzamosan emelni kell.
  • Az ár csak egy szám, amit sok tényező révén tudunk profittá konvertálni. Ez a folyamat ahogy már írtam is hosszú lesz és rengeteg adatot igényel majd. Folyamatosan fog kialakulni egy rendszer.
  • Egy biztos, hogy az első kurzus ára bevezető lesz és marad is, mert csökkenteni nem szeretnék, emelni meg csak idővel szabad, ha egyáltalán szabad. Természetesen a marketing révén lesznek kombinált ajánlatok, kuponok és egyéb kedvezményes megoldások.
  • Mivel a terveim szerint több felületen is elérhető lesz az anyag, ezért egységes áron fog futni, viszont bele lesz kalkulálva a jutalék, illetve az egyéb költségek is.

A mai eszmefuttatás az árazásról szólt, viszont biztos lesz még folytatása, hiszen elvégzek egy kutatást általánosságban és a készülő tananyaggal kapcsolatban is, ami megmutatja a piaci viszonyokat.

0 hozzászólás

Szolgáltatások

HelloPack WordPress bővítmény csomag

További bejegyzések

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Egy év halogatást poroltam le a kurzusról. Nem volt annyira nehéz újra nekilátni, mint ahogy elsőre gondoltam. Természetesen nem volt zökkenőmentes, mert a szövegek és a kvízek pótlása mellett maradt idő a segédanyagokra is. DE ezzel megint sikerült elodáznom 1 héttel...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest