Már csak egy kicsit kell csiszolgatni ezeket az oldalakat és egészen élvezhetők is lesznek, mert kicsit elcsúfította őket az alap Divi CSS beállítás. A másik zavaró hiba/meg nem oldott feladat a WooCommerce Bookings angol kifejezéseinek magyarítása került terítékre. Szerencsére ezekkel is jól haladtam, DE a szokásos módon, azért még ezeket is masszírozni kell majd.
Bővítmény próba
3 bővítményt töltöttem fel és kapcsoltam be
- WooCommerce Checkout Add-Ons (speciális fizetési blokkokat lehet összelegózni, amire jelenleg nincs szükségem)
- WooCommerce Checkout Field Editor (jó az öreg a házban :D)
- WooCommerce Product Video (lényegében egy haszontalan plugin, mert rosszabb eredményt produkál, mint a sima tartalomba ágyazás és plusz egy bővítmény = kuka)
Végül CSAK az ismert WooCommerce Checkout Field Editor maradt bekapcsolva, DE még nem állítottam be véglegesre.
Emellett még nézegetem a következő plugineket is:
- WooCommerce One Page Checkout bővítmény (sok esetben hasznos megoldás = egy-két termékes webshopnál kihagyható a kosár oldal, jelenleg nincs gyakorlati haszna – akkor lesz értelme, ha sales oldalon egyből szeretném a fizetést)
- Multi-step Checkout megoldásokat (pénzt nem áldoznék rá az ingyenes meg kicsit fapados, illetve azt se tudom, hogy lenne-e egyáltalán értelme)
WooCommerce alap oldalak csinosítgatása
Szürke, gyászos, lelombozó – ez jut eszembe, amikor a WooCommerce alap oldalait nézem (üzlet, pénztár, kosár). Nem feltétlenül ez fogja befolyásolni a vásárlást, viszont úgy gondolom, hogy szívesebben nyomnak a gombra, HA nem az a 3 jelző mutatja be pontosan a vásárlási folyamat egyes állomásait.
Üzlet
Talán ez az oldal, amihez nem fogok (és nem is kell) hozzányúlni. Jelenleg az a probléma szerintem, hogy nincs elég szolgáltatás/termék, így üresnek hat. Persze, azért itt is lehetne csinosítgatni ezt-azt.
Pár ötletet találtam egy kis Google keresgéléssel:
- jelenleg a kép, a szolgáltatás neve és az ára jelenik meg, amit ki lehet egészíteni az értékeléssel (persze ehhez először értékelésre lenne szükség)
- mivel jelenleg CSAK 2 szolgáltatásom van, ezért nem sok értelme van kiemelni a népszerű vagy éppen az akciós szolgáltatásokat
- nagyon sokat dobhat egy egységes képhasználat is, ami azt jelenti, hogy lenne egy PS (PhotoShop = fotóbolt) sablon, amiben lefektetném az egyes kategóriák alapszíneit, egységes helyen lehetne szöveg a képen és egy olyan keret, ami profibb (és egységesebb) hatást kelt
- jobban belegondolva mégis visszateszem az oldalsávot és belepakolok egy keresőt és “termék javasló” blokkot
- “sales countdown” – visszaszámlálóval időszakosan lehet értékesíteni egyes szolgáltatásokat, nem csak ezen az oldalon
- az üzlet oldal teljesen egyedileg újraépítve SEO és értékesítési szempontból is értékesebb lehet, mivel az új szekciókkal és belső navigációval könnyeben lehet a megfelelő helyre irányítani a látogatókat = jobb felhasználói élmény, több bevételt eredményez (ezért akartam a LearnDash-t is így átalakítani)
Az ihletek egy része innen származik: How to customize the WooCommerce Shop page Persze nem fogom egy az egyben átvenni az összes tanácsot, CSAK azokat fogom beépíteni, amelyik rendelkezésre áll és illeszkedik a projektemhez. Lényegében most csináltam egy rövid kutatást a jövőbeli fejlesztésekhez. Ebből most egy alap készült csak el: Szolgáltatások
- már létrehoztam a két szekciót, amiben van tartalom
- további szekciók létrehozása CSAK akkor lesz esedékes, HA lesznek akciós és népszerű szolgáltatások
- az oldalsávban van egy keresés, DE valamiért csak egyszerű szöveges (meg kell találnom a gyári Woo keresőt – ahogy néztem a Guttenberghez fel kell dobni a régi widgeteket tartalmazó plugint, vagy fel kell dobnom egy komolyabb keresőt – mondjuk akkor lesz érdekes, amikor keresni is van értelme az oldalon)
- szintén az oldalsávba került egy ajánló, ami sajnos ennyi termék esetén szintén felesleges
- a szokásos feliratkozás itt is megjelenik
Lényegében felkészítettem az oldalt a tömeges szolgáltatás felvitelre. Idővel, ahogy telik majd a fenti listát is elvégzem.
Pénztár és kosár
A beállított fejlécképpel már egy fokkal javult a helyzet, viszont a gyári megjelenés még mindig túl egyszerű, kevésbé érzem úgy, hogy élmény lenne kitölteni, ezért a következőkkel próbálkozok:
- blank page-re kapcsolva a fejléc és lábléc nélkül valamivel jobb volt a helyzet, mert eltűntek a színek, DE nem ezt szerettem volna
- a gyári Divi-s gombokat cseréltem és form elemekre rádobtam egy kis CSS kódot – annyira nem volt hozzá kedvem, hogy neki se álltam (pedig nem lett volna sok feladat, DE elég unalmas lett volna)
- a pénztár oldalon ki kell venni a felesleges mezőket pl. nincs szükség szállítási címre, CSAK számlázásira és felesleges a kommentet külön oszlopba tenni
- kosár oldalon a Crossell és upsell szolgáltatásokat kell jól elhelyezni, valamit a gombokat kell helyre tenni, mert azok ocsmányak
Továbbra is azt érzem, hogy CSAK egy kicsit életre van szükség ezeken az oldalakon, mert nagyon levisznek az életről és pont az ellenkezője a cél.
WooCommerce Bookings magyarosítása
Ahogy már az előző bekezdésben is elfogyott az erőm, úgy ennél a feladatnál is elakadtam, pedig CSAK pár dolgot kellene megreformálni:
- fel kell dobni egy Loco Translate-et
- létrehozni egy másik nyelvi fájlt, egy olyan mappába, amit a frissítések nem írnak felül
- kicserélni a rossz kifejezéseket
- ellenőrizni és kicserélni azokat, amik benn maradtak
- örülni, hogy tud magyarul (átmenetileg, amennyi angol van benne, HA valaki nagyon akarna, akkor tudna időpontot foglalni – lehet nem is ez akasztaná meg, hanem a nem tesztelt Stripe fizetés :D)
Nem gondoltam volna, hogy ennyit eltötymörgök pluginek keresgélésével és tesztelésével, DE csak úgy vitte az időt. Persze, amit megtanultam azt már a következő projekteknél tudom hasznosítani, így valószínűleg vagy többet tudok elkérni vagy gyorsabban leszek kész a munkával (vagy mindkettő és akkor extra nagy a profit = persze win-win, mert az ügyfél is elégedett lesz). Ezekután az Üzlet oldalon is többet machináltam a kódot, mint szerettem volna és szép lassan elfáradtam, DE a fennmaradó feladatok elvégzésére legalább fel tudtam készülni, így a következő alkalommal gyorsabban fogok haladni.
MÁS: lehet nem érdemes ennyi feladatot egy napra hagyni, DE éreztem magamban az erőt.
0 hozzászólás