Üzlet, pénztár, kosár oldal módosítása + WooCommerce Bookings magyarosítása – Blog: 10. nap

2022.01.18Blog

Már csak egy kicsit kell csiszolgatni ezeket az oldalakat és egészen élvezhetők is lesznek, mert kicsit elcsúfította őket az alap Divi CSS beállítás. A másik zavaró hiba/meg nem oldott feladat a WooCommerce Bookings angol kifejezéseinek magyarítása került terítékre. Szerencsére ezekkel is jól haladtam, DE a szokásos módon, azért még ezeket is masszírozni kell majd.

Bővítmény próba

3 bővítményt töltöttem fel és kapcsoltam be

  1. WooCommerce Checkout Add-Ons (speciális fizetési blokkokat lehet összelegózni, amire jelenleg nincs szükségem)
  2. WooCommerce Checkout Field Editor (jó az öreg a házban :D)
  3. WooCommerce Product Video (lényegében egy haszontalan plugin, mert rosszabb eredményt produkál, mint a sima tartalomba ágyazás és plusz egy bővítmény = kuka)

Végül CSAK az ismert WooCommerce Checkout Field Editor maradt bekapcsolva, DE még nem állítottam be véglegesre.

Emellett még nézegetem a következő plugineket is:

  • WooCommerce One Page Checkout bővítmény (sok esetben hasznos megoldás = egy-két termékes webshopnál kihagyható a kosár oldal, jelenleg nincs gyakorlati haszna – akkor lesz értelme, ha sales oldalon egyből szeretném a fizetést)
  • Multi-step Checkout megoldásokat (pénzt nem áldoznék rá az ingyenes meg kicsit fapados, illetve azt se tudom, hogy lenne-e egyáltalán értelme)

WooCommerce alap oldalak csinosítgatása

Szürke, gyászos, lelombozó – ez jut eszembe, amikor a WooCommerce alap oldalait nézem (üzlet, pénztár, kosár). Nem feltétlenül ez fogja befolyásolni a vásárlást, viszont úgy gondolom, hogy szívesebben nyomnak a gombra, HA nem az a 3 jelző mutatja be pontosan a vásárlási folyamat egyes állomásait.

Üzlet

Talán ez az oldal, amihez nem fogok (és nem is kell) hozzányúlni. Jelenleg az a probléma szerintem, hogy nincs elég szolgáltatás/termék, így üresnek hat. Persze, azért itt is lehetne csinosítgatni ezt-azt.

Pár ötletet találtam egy kis Google keresgéléssel:

  • jelenleg a kép, a szolgáltatás neve és az ára jelenik meg, amit ki lehet egészíteni az értékeléssel (persze ehhez először értékelésre lenne szükség)
  • mivel jelenleg CSAK 2 szolgáltatásom van, ezért nem sok értelme van kiemelni a népszerű vagy éppen az akciós szolgáltatásokat
  • nagyon sokat dobhat egy egységes képhasználat is, ami azt jelenti, hogy lenne egy PS (PhotoShop = fotóbolt) sablon, amiben lefektetném az egyes kategóriák alapszíneit, egységes helyen lehetne szöveg a képen és egy olyan keret, ami profibb (és egységesebb) hatást kelt
  • jobban belegondolva mégis visszateszem az oldalsávot és belepakolok egy keresőt és “termék javasló” blokkot
  • “sales countdown” – visszaszámlálóval időszakosan lehet értékesíteni egyes szolgáltatásokat, nem csak ezen az oldalon
  • az üzlet oldal teljesen egyedileg újraépítve SEO és értékesítési szempontból is értékesebb lehet, mivel az új szekciókkal és belső navigációval könnyeben lehet a megfelelő helyre irányítani a látogatókat = jobb felhasználói élmény, több bevételt eredményez (ezért akartam a LearnDash-t is így átalakítani)

Az ihletek egy része innen származik: How to customize the WooCommerce Shop page Persze nem fogom egy az egyben átvenni az összes tanácsot, CSAK azokat fogom beépíteni, amelyik rendelkezésre áll és illeszkedik a projektemhez. Lényegében most csináltam egy rövid kutatást a jövőbeli fejlesztésekhez. Ebből most egy alap készült csak el: Szolgáltatások

  • már létrehoztam a két szekciót, amiben van tartalom
  • további szekciók létrehozása CSAK akkor lesz esedékes, HA lesznek akciós és népszerű szolgáltatások
  • az oldalsávban van egy keresés, DE valamiért csak egyszerű szöveges (meg kell találnom a gyári Woo keresőt – ahogy néztem a Guttenberghez fel kell dobni a régi widgeteket tartalmazó plugint, vagy fel kell dobnom egy komolyabb keresőt – mondjuk akkor lesz érdekes, amikor keresni is van értelme az oldalon)
  • szintén az oldalsávba került egy ajánló, ami sajnos ennyi termék esetén szintén felesleges
  • a szokásos feliratkozás itt is megjelenik

Lényegében felkészítettem az oldalt a tömeges szolgáltatás felvitelre. Idővel, ahogy telik majd a fenti listát is elvégzem.

Pénztár és kosár

A beállított fejlécképpel már egy fokkal javult a helyzet, viszont a gyári megjelenés még mindig túl egyszerű, kevésbé érzem úgy, hogy élmény lenne kitölteni, ezért a következőkkel próbálkozok:

  • blank page-re kapcsolva a fejléc és lábléc nélkül valamivel jobb volt a helyzet, mert eltűntek a színek, DE nem ezt szerettem volna
  • a gyári Divi-s gombokat cseréltem és form elemekre rádobtam egy kis CSS kódot – annyira nem volt hozzá kedvem, hogy neki se álltam (pedig nem lett volna sok feladat, DE elég unalmas lett volna)
  • a pénztár oldalon ki kell venni a felesleges mezőket pl. nincs szükség szállítási címre, CSAK számlázásira és felesleges a kommentet külön oszlopba tenni
  • kosár oldalon a Crossell és upsell szolgáltatásokat kell jól elhelyezni, valamit a gombokat kell helyre tenni, mert azok ocsmányak

Továbbra is azt érzem, hogy CSAK egy kicsit életre van szükség ezeken az oldalakon, mert nagyon levisznek az életről és pont az ellenkezője a cél.

WooCommerce Bookings magyarosítása

Ahogy már az előző bekezdésben is elfogyott az erőm, úgy ennél a feladatnál is elakadtam, pedig CSAK pár dolgot kellene megreformálni:

  • fel kell dobni egy Loco Translate-et
  • létrehozni egy másik nyelvi fájlt, egy olyan mappába, amit a frissítések nem írnak felül
  • kicserélni a rossz kifejezéseket
  • ellenőrizni és kicserélni azokat, amik benn maradtak
  • örülni, hogy tud magyarul (átmenetileg, amennyi angol van benne, HA valaki nagyon akarna, akkor tudna időpontot foglalni – lehet nem is ez akasztaná meg, hanem a nem tesztelt Stripe fizetés :D)

Nem gondoltam volna, hogy ennyit eltötymörgök pluginek keresgélésével és tesztelésével, DE csak úgy vitte az időt. Persze, amit megtanultam azt már a következő projekteknél tudom hasznosítani, így valószínűleg vagy többet tudok elkérni vagy gyorsabban leszek kész a munkával (vagy mindkettő és akkor extra nagy a profit = persze win-win, mert az ügyfél is elégedett lesz). Ezekután az Üzlet oldalon is többet machináltam a kódot, mint szerettem volna és szép lassan elfáradtam, DE a fennmaradó feladatok elvégzésére legalább fel tudtam készülni, így a következő alkalommal gyorsabban fogok haladni.

MÁS: lehet nem érdemes ennyi feladatot egy napra hagyni, DE éreztem magamban az erőt.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Szolgáltatások

HelloPack WordPress bővítmény csomag

További bejegyzések

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Egy év halogatást poroltam le a kurzusról. Nem volt annyira nehéz újra nekilátni, mint ahogy elsőre gondoltam. Természetesen nem volt zökkenőmentes, mert a szövegek és a kvízek pótlása mellett maradt idő a segédanyagokra is. DE ezzel megint sikerült elodáznom 1 héttel...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest