WooCommerce Bookings mókolás – BLOG: 24. NAP

2022.02.02Blog

Már egy ideje szerettem volna kicsit módosítani a foglalásokat a weboldalon, ami alatt azt értem, hogy: összekapcsolom a Google Naptárral, kicsit magyarosítom, illetve megnézem azt a hibaüzenet összeakadást, amit produkál a pénztár oldalon.

Google Naptár integráció

Sokáig gondolkodtam, hogy melyik fiókomhoz csapja hozzá a projektet. Végül a privát fiókomnál hoztam létre, mert ezt rendszeresen nézem. Hiába van minden fiókhoz naptár is, értesítés is, valahogy ez mindig szem előtt van és mindig észreveszem a riasztásokat.

A folyamat annyiból állt, hogy:

  1. Plugin összekapcsolása a Google Fiókkal – ahol be voltam jelentkezve, onnan indítottam
  2. A Google megkérdezte, hogy biztos ez a fiók lesz? – igennel feleltem
  3. Aztán azt is megkérdezte, hogy ez az én oldalam? – szintén pipa
  4. Elfogadtam és már készen is voltam
  5. A listába megjelenítette a naptárakat – csak az eddig már létrehozottakat
  6. Létrehoztam az újat = Konzultációs naptár – Igy tanulok vállalkozni
  7. Kiválasztottam a listából és mentés
  8. Megengedtem, hogy törölje azokat, amiket a WooCommerce is töröl

WooCommerce hibaüzenet keveredés

Először megpróbáltam megtalálni a WooCommerce Bookings bővítmény beállításai között, majd a tárhelyen a fájlok között, DE valahogy nem akart meglenni. Érzékenyen érintett, hogy a template fájlok között nem volt ilyen, az se esett jól, hogy az admin felületen szinte semmilyen beállítást nem találtam. Tovább erősítette bennem a rossz érzést az is, hogy általában gyorsan meg szokott lenni a probléma forrása, most nem így lett.

  • Gondoltam arra is, hogy a pénztár oldalt én szerkesztettem, ami miatt nem a szokásos oldalra érkezik a látogató/leendő vásárló.
  • Ahogy néztem a Chrome Vizsgálat nézetben, hogy az alap WooCommerce kezeli ezt a hibaüzenetet is, viszont miért nem azt adja, mint a másik?

Ahogy az lenni szokott triviális a megoldás:

  • amikor volt foglalás, akkor volt fizetendő összeg is, ezért a bankkártyás hibaüzenetet dobta = sajnos, akkor se listázta a hiányzó mezőket, amikor megadtam egy érvényes kártyaadatot
  • amikor nem volt költsége a tranzakciónak, akkor a bankkártyás fizetés lehetősége meg sem jelent = ezért a másik mező hibaüzenete jelent meg

Annyit már módosítottam, hogy ez a hibaüzenet is megkapta a háttérszínét és kicsit a betűtípust is formáztam. A fordítás még hátra van, DE az majd egy következő napi feladat lesz. Ahogy az is, hogy jobban utánajárok, hogy milyen alapon írogat hibaüzeneteket a WooCommerce, illetve ebbe mennyi beleszólása van a Divinek (sajnos azt érzem, hogy ez is tesz egy kisebb csavart a gépezetbe).

Nyelvesítés megkezdése

Ez a feladat kicsit nagyobb lélegzetvételűre sikeredett, ezért most csak annyit tettem, hogy telepítettem a Loco Translate plugint a későbbi fordításhoz és keresgéltem egy kicsit hátha van jobb magyar nyelvi fájl.

  • magyar nyelvi fájlt nem sikerült előkeríteni (olyat, amit valaki már lelkiismeretesen megmókolt)
  • megtaláltam más nyelvi fájlokat a pluginnél, viszont annyira masszív volt, hogy semmiképpen sem szerettem volna az egészet kézzel megcsinálni (3 fájl, 3 különböző szerkezet és nem volt angol)
  • maradt a Loco Translate (régi jó cimbora, DE sajnos ez így egy újabb plugin … szomorúság)

A mai napon lényegében kutattam a “hiba” és a nyelvesítés témakörében, valamint egy kicsit belenyúlta a CSS-be.
Nem volt haszontalan, DE érdemi munka nem sok volt.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Szolgáltatások

HelloPack WordPress bővítmény csomag

További bejegyzések

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Videó felvételek “a jó az elég jó” jegyében – BLOG #43

Egy év halogatást poroltam le a kurzusról. Nem volt annyira nehéz újra nekilátni, mint ahogy elsőre gondoltam. Természetesen nem volt zökkenőmentes, mert a szövegek és a kvízek pótlása mellett maradt idő a segédanyagokra is. DE ezzel megint sikerült elodáznom 1 héttel...

Ajánlatkérés/visszahívás

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!

Pin It on Pinterest