Mérföldkő? Mérföldkövek tervezése? Helyzetjelentés – BLOG: 30. NAP

Zseniális ötlet volt ez a 60 napos kihívás, hogy nekiálljak dolgozni (mondhatni sikerült elindulni, még 2-esbe is váltottam), viszont mivel nem terveztem meg a lépcsőfokokat, ezért egyhelyben topogok (legalábbis azt érzem), egy picit. Természetesen ez így nem igaz, mert évekkel ezelőtt meghatároztam egy irányt, több fontosabb lépcsőfokkal együtt (ezeket le is írtam, illetve az ügyfeleim vállalkozásainál alkalmazok már), ezért is látható az oldal fejlődése (közben a önfejlesztés is folyik, hogy legalább napi 1 órát foglalkozzak saját projektekkel is). Az oktatással kapcsolatban már más a helyzet, mert ott elhagytam a régebben megálmodott vázlatokat és teljesen új koncepciót követek (akkor még azt hittem, hogy a technikai irány lesz az igazi, DE azt bármelyik YT videóból meg lehet tanulni – persze ha valaki eléggé elhivatott). A napi munka és foglalkozás meglátszik az új online kurzus tervezésénél is, mert a kezdeti alap kurzus most egy komolyabb irányt mutat. DE hogyan fogom elkészíteni, élesíteni, hirdetni?

A mérföld kövek meghatározása nem lesz nehéz feladat, mert a fő ütemtervet már az előző bejegyzésben meghatároztam, hiszem adtam neki határidőt. DE ez még kevés, mert ezeket a lépéseket tovább kell bontanom, hogy emészthető méretűek legyenek és 1-1 óra alatt is abszolválni tudjam.

Arculat – határidő: február 12.

Ezeket 2-3 napba összesűrítve szeretném megvalósítani, DE így is szoros lesz. Mivel a legtöbb elemre nincs szükség a marketing kampányig, ezért a főbb feladatok elvégzése a cél [*], a többire márciusig van még idő.

  1. Színek, font újra gondolása [*]
  2. Logó elkészítése [*]
  3. Fejléc és lábléc megreformálása [*]
  4. Weboldal egységes arculat [*]
  5. Marketing anyagokhoz sablon, anyagok (ezt majd tovább kell bontani)
  6. Arculati kézikönyv (ennek akkor lesz jelentősége, ha másokat is bevonok a projektbe, illetve értékesítem a projektet)

Online kurzus szövegezés – határidő: február 20.

Sikerült a bővítésekkel és átszervezéssel felduzzasztani a kurzust közel 30 témára, amiből jelenleg 2-3 készült el 1.0-ás verzióban. Mivel nem szeretném túltolni első körben a tanfolyamot, ezért nem fogom átírni a meglévő részeket, hanem MVP-nek tekintem és a hallgatói visszajelzések alapján fogom módosítani. Ezzel kicsit magam ellen is fordulok. Azért gondolkodásmódot szeretnék oktatni és nem technikai tanfolyamokat készíteni, mert így nem szükséges rendszeresen frissíteni az anyagot. Ennek ellenére már alapból verziózársra készülök. Ez is jól mutatja, hogy a projekttel együtt én is változok és nem ragaszkodok az elméletben jónak tűnő elképzelésekhez, ha azok nem életszerűek.

  • napi 2-3 téma kidolgozása (biztos lesz olyan nap, amikor CSAK ezen fogok pörögni)
  • igyekszek úgy kialakítani a szövegeket, hogy a script könnyebben elkészülhessön (minek dolgozzak duplán, ha nem muszáj)
  • folyamatosan megjegyzéseket is fűzni fogok a készülő anyaghoz, hogy később is emlékezzek arra, hogy mit is akartam 😀
  • mivel semmi nincs kőbe vésve, ezért biztos vagyok abban, hogy ki fognak még esni témák és lesznek olyanok is bekerülnek

Online kurzus videóanyag – határidő: február 29.

Ez lesz majd az érdekes menet. Jelenleg még nem látom tisztán, hogy milyen beállítások lesznek, mennyire szükséges hozzá képernyőképet is mutatni. Viszont gyűlnek a kérdések, folyamatosan:

  • Telefonnal és/vagy webkamerával veszem-e fel?
  • Borbélyhoz is be kellene jelentkezni előtte?
  • 1 nap felveszek mindent? 1 nap alatt megvágom? Tömbösítve vagy ahogy kedvem van?
  • Vimeo vagy YT?
  • Mennyire fog az arculatba illeszkedni?

Lesz itt is bőven feladat. Bízok benne, hogy a határidők valamennyire motiválni tudnak és nem lenyomnak a víz alá 😉

Marketing – kezdés: március 1-től

A marketing egy érdekes feladat lesz, mert sok eszközt addig nem fogok előfizetni, ameddig nem termel pénzt a projekt és az ingyenes verziók kevesebb lehetőségek biztosítanak. Ennek ellenére össze tudom rakni az alapot.

  1. Piackutatás = Ki lehet a célcsoport? Hol találom őket? Milyen kommunikációt várnak?
  2. Sales oldal = a kurzus elérhető lesz az oldalon is, viszont kimondottan egy speciális oldalra szeretnék hirdetni, ahol azonnal megvehetik a szolgáltatást és az upsellt.
  3. Hirdetés = Google Ads, FB Ads (kulcsszó analízis, szövegezés, képek, videók stb.) + remarketing
  4. Tartalommarketing (+SEO) = folytatom a blogolást, viszont a napi blog a haladás helyett történetekből fog állni (ezekre is lehet majd hirdetni + remarketing), illetve SEO szempontból megpróbálom a kurzust előrébb pozícionálni
  5. Hírlevél = ha már az oldalra téved valaki fel próbálom iratkoztatni a hírlevélre (másodlagos konverzió – későbbi elérés céljából)
  6. Közösségi média = aktív kommunikáció a csatornákon, közösség kiépítése a csoportban (később a weboldalon belül is)

Lényegében megpróbálom rövidtávon hirdetéssel megszerezni az első hallgatókat, feliratkozókat vagy követőket. Akik elérhetők valamilyen csatornán azokat újra és újra megcélzom, ameddig le nem iratkozik vagy vásárló nem lesz belőle. Természetesen nem spam és nem is túlnyomulás, DE folyamatosan jelezve, hogy itt ez a kurzus/szolgáltatás/rendszer és ne hagyja ki. Lesz egy fix ár és egy early bird ajánlat, ami ugyanannyiba fog kerülni, viszont tartalmazni fogja az upsell anyagokat. Így nem kell %-os kedvezményeket nyújtani és később is meg lehet ismételni fájdalmas veszteségek nélkül. Hosszútávon SEO és közösség fogja népszerűsíteni a kurzust és az oldalt.

Folyamatos fejlődés

Ahogy felkerülök a térképre egy kurzussal, úgy ismerik meg a brandet is. Ahogy jönnek ki az új kurzusok, anyagok, szolgálatások, úgy lesz a brand is értékesebb, ami hosszútávon optimalizálni fogja a költségeket. Ahogy a kurzus, úgy a marketing esetében sincs semmi kőbe vésve: tesztelni fogom, hogy mi működik és mi nem. Folyamatosan gyűjtöm a visszajelzéseket, illetve minden statisztikai eszközt bevetek a siker érdekében.

Bízom bennem, hogy amit elterveztem, el is készítem és nem CSAK egy időszakos fellángolás volt. A vicc az egészben az, hogy hiába próbálom magamat lebeszélni, kifogásokat keresni, vagy máshogy sunnyogni, egyszerűen nem megy, mert élvezem ezt a projektet (nem mellesleg érzem is a lehetőség súlyát – nagy változást hoz majd az életembe, vagy így vagy úgy)

További bejegyzések

Új erő? Új ötletek? Gyakorlás/tesztelés? – BLOG: 36. NAP

Új erő? Új ötletek? Gyakorlás/tesztelés? – BLOG: 36. NAP

Nem tétlenkedtem tavasszal és a nyarat is megindítottam a munkáim révén, viszont az új helyzetek, új látásmódot igényelnek. Nulláról építkezek, ahogy itt is és olyan eszközöket fogok használni, amit előtte nem vagy ilyen kombinációban nem.

Kicsit leálltam: nem sikerült a 60 nap egyben – BLOG: 35. NAP

Kicsit leálltam: nem sikerült a 60 nap egyben – BLOG: 35. NAP

Az elmúlt időszak kicsit hosszabb volt, minthogy 1-2 nap alatt bepótoljam = leálltam. Őszintén bevallom, hogy elgyengültem és nem volt erőm lenyomni egyben a 60 napot. Nem dobtam el a projektet, DE ez a törés megtörtént és lassított a célom elérésében. Van pozitív...

Csatlakozz a közösséghez!

Iratkozz fel még ma!